Gjest marit Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Trenger visst litt mer hjelp, Brukers plikt, 5 bokst. ---t- ,Skrå 8 bokst. ---n-b-r, det er ikke sikkert at alle boks. er riktig. Siste spørsmål Riktig, fors. 4 boks. --t-, kan det bli rktg ? Håper noen kan hjelpe meg. Marit
Gjest Skjye Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 - skrev (På 14.3.2004 den 19.15): Trenger visst litt mer hjelp, Brukers plikt, 5 bokst. ---t- ,Skrå 8 bokst. ---n-b-r, det er ikke sikkert at alle boks. er riktig. Siste spørsmål Riktig, fors. 4 boks. --t-, kan det bli rktg ? Håper noen kan hjelpe meg. Marit Hei, Marit. Løsningsordet til skrå kan muligens bli SKINNBOK. I Caplex kan man finne følgende: " skrå (norr. skrá, stykke tørt skinn), skinnbok el. pergament med håndskrevet tekst; samling av lover el. vedtekter. " Med stikkordet " riktig, fors." menes muligens forstavelse som betyr riktig: ORTO. Bokmålsordboka: " orto- pref (av gr orthos 'riktig') rett, riktig ." Mvh Skjye.
Gjest marit Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 - skrev (På 14.3.2004 den 20.17): ÅBOT(A) er brukers plikt iflg Tanums... det høres riktig ut, takk for det. Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå