Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg kun et ord igjen og det er DRIVE, 5 linge lodrett fra høyre, ca midt på.Mulig jeg har feil både på fugl og slutten på jeger. Er det noen som kan hjelpe på en søndag.

Fortsetter under...

Skrevet

Tja.... fant ikke noe bedre en kødde, noen som har bedre forslag?

Det hadde jeg og, men syntes det hørtes litt merkelig ut. Men man vet jo aldri når det gjelder Hansen. Takk i alle fall.

Skrevet

Tja.... fant ikke noe bedre en kødde, noen som har bedre forslag?

Jeg har også fått kødde. Litt oppkonstruert kanskje.

Man skal ikke drive med dette!

Man skal ikke kødde med dette!

Annonse

Skrevet

Sikkert, men jeg prøvde å finne en mindre "pikant" tolkning. Jeg har glist litt av Hansen som kødder med eksiteringsleketøy.

({$editedMessage} 29.08.10 16:38)

Skrevet

Nå har jeg kun et ord igjen og det er DRIVE, 5 linge lodrett fra høyre, ca midt på.Mulig jeg har feil både på fugl og slutten på jeger. Er det noen som kan hjelpe på en søndag.

Drive ap = kødde. Har Hansen glemt to små bokstaver?

Skrevet

Kreativt, Amanda Miranda, men heller en videreutvikling av kodd/kødd:-)

Jeg synes det ordet er så vulgært, at det var med den største overvinnelse jeg fikk bokstavene ned på papiret ;-(.

Skrevet

Prippen? ;-)

Prippen? Det kan du godt si. Jeg synes at bruk av kjønnsord har tatt helt overhånd i dagligtalen, gjerne brukt som skjellsord. Det er vel helst blant tenåringer, unge mennesker.

På den annen side er jeg ikke særlig hemmet på andre områder ;-D.

Annonse

Skrevet

Uffda, Belladonna! Traumatisk! Kid/kødde. Uten å være språkviter, er det forskjell mellom kødd og kødde; Kødd er betegnelse for, enten en drittsekk, eller noe stort, genitalt. Å kødde, derimot, har glidd inn i språket via engelsk: Are you kidding me? (tuller du med meg?), eller mer korrekt, tror du jeg er et barn? Kid=avkom/barn. Andre synspunkter mottas gjerne.

({$editedMessage} 02.09.10 20:52)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...