Gjest Heidi Mortensen Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Nederst vannrett "LARJAKKE". Jeg har RAG..NAR, hvilken bokstav mangler?
Gjest Skjye Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 Løsningsordet er på 6 bokstaver, Heidi, og jeg forstår ikke hvor du har hentet n'en fra? Jeg tror stikkordet er feilstaving av lærjakke, og at løsningen ligger i bokmålsordbokas betydning 2 av ordet: "lær|jakke 1 jakke av lær 2 betegnelse for (motorsykkel)ungdom kledd i lærjakke ." Løsningen er trolig RAGGAR (SNL): "raggar (fra sv., trolig til ragga, 'gå langsomt') ungdom, særlig kjent fra Sverige i begynnelsen av 1960-årene, som skilte seg ut ved klesdrakt (f.eks. lærjakker) og samlet seg i grupper som kjørte omkring i store amerikanske biler." Mvh Skjye.
Gjest Heidi Mortensen Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 Rødmer litt nå, var så opphengt i den tredje siste bokstaven at det av en eller annen grunn kom med en N i innlegget mitt, jeg mente selvfølgelig RAG..AR. Men takk for bokstaven jeg manglet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå