Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er av og til inne på dette forumet for å få litt tips, men her blir en jo av et par stykker hengt ut som litt dum om en ikke har de ordbøker og tilgang informasjon som trengs til å løse de vanskelige oppgavene. Det er jo flott at det er mange som vil prøve seg på denne flotte hobbyen, da bør vi gi litt hjelp, en lærer etter hvert.

Fortsetter under...

Helt enig med deg, det burde jo være slik at en oppmuntrer hverandre istedetfor omvendt!

Derfor drister jeg meg til å spørre om det er noen som vet hva "skjenegl" er for noe. Jeg har tilgang til all verdens oppslagsverk (unntatt Norsk Riksmålsordbok), men finner ikke noe. Løsningsordet har 9 bokst. ---l-n---. På forhånd takk for hjelp!

Helt enig med deg, det burde jo være slik at en oppmuntrer hverandre istedetfor omvendt!

Derfor drister jeg meg til å spørre om det er noen som vet hva "skjenegl" er for noe. Jeg har tilgang til all verdens oppslagsverk (unntatt Norsk Riksmålsordbok), men finner ikke noe. Løsningsordet har 9 bokst. ---l-n---. På forhånd takk for hjelp!

Helt enig med ASTA.

Til maribrol: Du kan også google fram løsningen ved å skrive "skjenegler". Forresten er en snorker å ligne med en "surpomp"?

Helt enig med ASTA.

Til maribrol: Du kan også google fram løsningen ved å skrive "skjenegler". Forresten er en snorker å ligne med en "surpomp"?

Snorker jeg, men tror ikke jeg er sur for det. Muligens hun som ligger ved siden av........ :)

Ellers vil jeg nå si at ingen spørsmål er for dumme. Sitter en fast, så sitter en fast, selv om løsningen ofte er soleklar. Og så er det så forbasket hyggelig å kunne hjelpe en sjelden gang. .)

Annonse

• 2 år senere...

k o i l o n y c h i

Har samme som deg lettet etter "sjenegler" og fant forklaring på wikipedia under engelsk betegnelsen "nail diseases". Hadde dog litt førkunnskap fra medisinen som var til start hjelp( for å finne hva skal jeg lete etter). Dettte er en forstyyrelse i neglens forming hvor neglene kurvea oppover i stedet for nedover som hos de fleste. Slå opp etterpå i medisinsk ordbok og fant hvordan ordet skrives på norsk.

Håper at svaret fant deg.

Bedre sent enn aldri.

Hilsen

Aleks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...