Gå til innhold

KT06: Amerikansk arkitekt (UF) & Realiteter (IM)

Anbefalte innlegg

UTFORDRINGEN:

På "AMERIKANSK ARKITEKT" (loddrett helt nederst omtrent på midten): Lat som nøkkelordet er "LAGET SPINNEMASKIN", så stemmer spørsmål og svar overens. Årsaken til klusset er, som vanlig, feil i SNL.

Beklager selvsagt det inntrufne, men om det er noen trøst, oppdages iallfall jevnt over 90 prosent av feilskrivningene i SNL før oppgavene kommer på trykk.

---

INTERMESSO:

Beklager så meget følgende ultraslurv: Stikkordet REALITETER (øverst, midten, loddrett) var nok riktig i første oppgaveutkast, men ikke etterat svardiagrammet ble endret... Korrekt stikkord er DYRELIV.

Fortsetter under...

Tiger-X, det er flott at du underetter oss om denne arkitekten, men skrivemåten på hans navn har heldigvis ingen betydning for oss som skal sette opp Ditt "bygg" - UF nr 6. For denne oppgaven står som vanlig på trygg grunn, og etter å ha "muret" opp bokstav etter bokstav, ble det et ganske så imponerende byggverk.

Du skal ha all honnør for den arkitektoniske utformingen av Utfordringen!

({$editedMessage} 14.04.10 18:55)

UTFORDRINGEN:

På "AMERIKANSK ARKITEKT" (loddrett helt nederst omtrent på midten): Lat som nøkkelordet er "LAGET SPINNEMASKIN", så stemmer spørsmål og svar overens. Årsaken til klusset er, som vanlig, feil i SNL.

Beklager selvsagt det inntrufne, men om det er noen trøst, oppdages iallfall jevnt over 90 prosent av feilskrivningene i SNL før oppgavene kommer på trykk.

---

INTERMESSO:

Beklager så meget følgende ultraslurv: Stikkordet REALITETER (øverst, midten, loddrett) var nok riktig i første oppgaveutkast, men ikke etterat svardiagrammet ble endret... Korrekt stikkord er DYRELIV.

Hva snakker dere om? Jeg er forvirret.Den amerikanske arkitekten står nevnt i SNL,enkelt og greit.Laget spinnemaskin?? Hva? Og realiteter finner ikke jeg som stikkord i min UF6.Så da??

PS. Denne gangen syns jeg virkelig Utfordringen var en skikkelig utfordring.

Hei Ibarola:

1. Du har sikkert funnet arkitekten i en artikkel om et bestemt lands arkitektur - og dermed har du også det rette løsningsordet på "Amerikansk arkitekt". Problemet - dersom det da kan kalles et "problem" - er at "arkitekten" har fått navnet sitt stavet feil i denne artikkelen, han heter nemlig ???C??. Det finnes derimot en oppfinner som passer helt perfekt inn i UF-diagrammet - så Tiger-X foreslår derfor at stikkordet forandres til "Laget spinnemaskin", slik at spørsmål og svar stemmer overens. Men dette siste behøver ikke du å "bekymre" deg over, for du har jo allerede funnet det riktige løsningsordet! Håper du ble klokere av mitt innlegg (Tiger-X får ha meg unnskyldt!)...

2. "Realiteter" hører til oppgaven INTERMESSO.

({$editedMessage} 15.04.10 00:13)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...