-TerjeH Skrevet 2. april 2010 Skrevet 2. april 2010 18 vannrett - Tåke. Noen som kan gi et hint om hvor jeg kan finne svaret? Mine bokstaver stemmer ikke overens med noen forslag i NKL. Beklager at jeg spør lenge før bladet er i salg, men jeg lurer nå allikevel. Terje ({$editedMessage} 03.04.10 01:59)
-TerjeH Skrevet 5. april 2010 Forfatter Skrevet 5. april 2010 Vil nødig legge ut deler av svar her, men siden dette trolig er feil; Jeg har _A_E Terje
gutten Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Har lurt på om det heller skulle ha vært skrevet "tåkete" i stedet for "tåke" i oppgaven?
Aksel1 Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Hei! Bokstavene til Terje H. er korrekte. Om vi, for dette formål, sier at løsninger til "Ukens nøtt" pleier å ligge i SNL, NKL, TANUMS, på Ordnett eller i bøkene til DD, ja så er også løsningen på "TÅKE" å finne der. Vh Aksel
-TerjeH Skrevet 6. april 2010 Forfatter Skrevet 6. april 2010 - skrev (På 6.4.2010 den 8.13): Hei! Bokstavene til Terje H. er korrekte. Om vi, for dette formål, sier at løsninger til "Ukens nøtt" pleier å ligge i SNL, NKL, TANUMS, på Ordnett eller i bøkene til DD, ja så er også løsningen på "TÅKE" å finne der. Vh Aksel Takk for hjelp. Fant svaret i 2 elektroniske ordbøker. Det pussige er at at ved å spørre på tåke får jeg bare svar i den ene ordboka, og akkurat den finleser jeg sjelden for å løse norsk kryssord. Terje ({$editedMessage} 06.04.10 22:40)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå