Gå til innhold

K og T 17,Utfordringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finns det noen oversikt over østeuropeiske ølmerker/typer noe sted? Jeg har gått systematisk til verks (29 bokstaver x 29 ) for å finne de to resterende blindbokstavene. Hvor har jeg misset ? Dette gjelder SNL , det er jo der løsningsordene ligger gjemt i artiklene. Er det noen som kan hinte litt ? Tror nemlig ikke på en ny gjennomgang av 29 x 29. Takker for hjelp.

Fortsetter under...

Skrevet

Vet ikke om det hjelper deg, men gikk inn på google og skrev ølmerker. Da poppet det opp en artikkel på Wikipeda med ganske mange merker.

Terje

Skrevet

Jeg har kikket litt på google . Det blir stadig nevnt at det finns flere hundre ølmerker her og der , men bare 20-30 er nevnt og svært få fra østeuropa.Og de passet ikke. Så jeg ber fremdeles om hjelp.

Skrevet

Dette ordet kan skrives med både A og O som siste bokstav.

O er mest benyttet. Vet ikke hvor flink du er på nettet, men på Facebook finnes det en ølside vet jeg. Kanskje ligger det der da ordet er både et ord for øl og et ølmerke. Bekreftelse ligger i NRO.

I parentes bemerket smaker det godt!

Skrevet

Egil.

Nei,ordet finns ikke i SNL. Kjedelig med så mange timers bortkastet søken når det nås så enkelt i NRO. Ja,det gjelder å velge riktig hjelpemiddel. Takk for hjelpen.

Innlegg redigert. (11-19-09 23:21)

• 2 uker senere...
Skrevet

Finns det noen oversikt over østeuropeiske ølmerker/typer noe sted? Jeg har gått systematisk til verks (29 bokstaver x 29 ) for å finne de to resterende blindbokstavene. Hvor har jeg misset ? Dette gjelder SNL , det er jo der løsningsordene ligger gjemt i artiklene. Er det noen som kan hinte litt ? Tror nemlig ikke på en ny gjennomgang av 29 x 29. Takker for hjelp.

Jeg har kommet ganske langt på vei,men trenger bekreftelse på to ord. Det er INSTITUSJON der jeg har som løsningsord synonymt med en vekst og BLE BENYTTET I FRANKRIKE synonymt med narkotika. Kan noen fortelle meg hvor jeg kan finne bekreftelsene ?

Annonse

Skrevet

I og med at du mener å ha de riktige løsningsordene skulle bekreftelse være lett å finne. Der er bare seks oppslagsverk å velge mellom.

Likevel, Frankrike finner du i SNL, og institusjon i NRO.

Skrevet

Takker Egil.

Må bli enda flinkere til å finlese før jeg spør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...