Gjest Elna Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Jeg har kjøpt Allers k og t for å prøve Allersnøtten.Den gikk greit,men for et slit det er med en som kalles Utfordringen. Jeg har landet på noen løsninger som jeg er litt usikker på og vil gjerne ha kommentarer til disse.Den merkeligste har stikkordet ETTER.Her har jeg et ord som er betinget av at verbet GI brukes både ved stikkordet (GI ETTER) og ved løsningsordet. Så er det SOLDUGG. Jeg kan ikke finne løsningsordet i noen av de oppgitte kilder,bare her i NKL. Hvor står ordet? Og til slutt, LYKISK BY.Det passer med to av byens tre navn,men det er vel bare det som har begynnerbokstav langt ute i alfabetet som indikerer at byen er fra gammel tid? Er veldig glad for kommentarer.
Gjest Sven Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Ja, Utfordringen er som navnet antyder en krevende oppgave. Løsningsordet på "Soldugg" står i kildene. Også de to andre ordene du har synes greie...
Gjest Odd Egil Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 - skrev (På 2.11.2009 den 6.55): Jeg har kjøpt Allers k og t for å prøve Allersnøtten.Den gikk greit,men for et slit det er med en som kalles Utfordringen. Jeg har landet på noen løsninger som jeg er litt usikker på og vil gjerne ha kommentarer til disse.Den merkeligste har stikkordet ETTER.Her har jeg et ord som er betinget av at verbet GI brukes både ved stikkordet (GI ETTER) og ved løsningsordet. Så er det SOLDUGG. Jeg kan ikke finne løsningsordet i noen av de oppgitte kilder,bare her i NKL. Hvor står ordet? Og til slutt, LYKISK BY.Det passer med to av byens tre navn,men det er vel bare det som har begynnerbokstav langt ute i alfabetet som indikerer at byen er fra gammel tid? Er veldig glad for kommentarer. Løsningen på ETTER kan ved første øyekast virke tvilsom, men når man får tygget litt på den, er den grei... og utspekulert :-)
Gjest elna Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Takker for greie tilbakemeldinger.Tar sjansen på at mine forslag blir godtatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå