Gjest Sven Skrevet 19. oktober 2009 Skrevet 19. oktober 2009 Denne uke tar jeg farvel med Allersnøtten, en for meg kjær og trofast venn, for det er aller(s) siste gang jeg ser deg i ditt moderblad. Du vil bli dypt savnet og vil etterlate deg et stort tomrom både hos meg og i Allers. For meg vil særlig torsdagene bli kjedeligere heretter, mens Allers vil sikkert fylle tomrommet med reklame for hårfargemidler og rynkekrem. Sjøl om dette ikke er å forakte, for etter mange år i ditt selskap kunne jeg saktens trenge begge delene. Til å begynne med var du ofte gjenstridig å ha med å gjøre, men etterhvert som jeg ble kjent med deg, ble du bokstavelig talt mindre firkantet i rutene. Du har vært ukens mest utfordrende høydepunkt. Ikke minst har jeg satt stor pris på at du forteller hvilke kilder du benytter. Dette har vært en av grunnene til at jeg har valgt bort tilsvarende oppgaver hos dine konkurrenter. Allers redaksjonen yndet jo å kalle deg Norges vanskeligste ukebladskryssord, men da de oppdaget at det ikke var så mange som greidde å løse deg, ja, da var det tydeligvis ikke så gjevt å ha deg i bladet, likevel. Takk til dine opphavsmenn som har tatt meg med på spennende ferder gjennom NRO og SNL. Jeg har besøkt mange interessante steder og personer og har fått tatt i bruk ord som viser hvor fargerikt språket vårt er. Ofte med et glimt i øyet. Et typisk eksempel på dette var stikkordet "torpedomål", der løsningen ble KNESKÅL... Heldigvis er dette ikke et siste farvel. Jeg ønsker deg et nytt - og kanskje lengre - liv i din nye tilværelse i Allers Kryss og Tvers, men drømmen er at du en gang vil vende tilbake i Allers's spalter. Innlegg redigert. (10-19-09 13:51)
Gjest nina Skrevet 19. oktober 2009 Skrevet 19. oktober 2009 Sven, tror du med dette flotte innlegget har klart å sette ord på det mange av oss tenker og føler i en slik vemodig stund. Å miste ukens høydepunkt. Jeg kjøpte mitt siste Allers lørdag, bare det er vemodig etter å ha vært en trofast kjøper i mer enn 20 år Måtte bare nyrekrutteringen til de "vanskeligste" oppgavene bli bedre slik at vi får beholde noen oppgaver, som et videre liv for Nøtten og UF(F) i K&T. Mvh Nina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå