Gjest AnitaA Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Ser i Kryss og Tvers nr 15 at det står en vinner navngitt bakerst i bladet på UF. Mener bestemt at det alltid har vært 3 vinnere der. Står jo også 3 vinnere inne i selve kryssordet. Betyr det at det bare kom inn 1 rett løsning til redaksjonen, eller er dette en del av sparingen man leser mye om kanskje? Noen som vet? anitaA
Gjest Margit Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Tok meg den frihet å kopiere innlegget ditt over til Brukhodet. Margit N
Gjest Margit Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Har fått dette svaret fra Berit Veiset: "Hei! Det er som du presiserer kun en rett løsning som kom til redaksjonen.Vennlig hilsen Berit"
Gjest Sven Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg kjenner faktisk vinneren veldig godt, og han føler seg litt beæret over å være alenevinner, men han føler seg langt mindre beæret over den formidable premien han ble til del - på de tjue skrapeloddene skrapte han nemlig fram hele 2X25 kroner! Snakk om fortjent belønning for mange timer med konsentrert jobbing! Ha en fin aften!
Gjest Sol Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Nå vet ikke jeg, men det som er sentralt for meg er om premien er en slags pott som tilhører korrekt oppgaveløsning den og den premien i blad nr. 5 (eller hva slags nummer som er ute for salg. Har ikke kjøpt K & T på år og dag). Jeg kjenner ikke lotteri-lovene, og har lite greier på dette, men har hørt og konkurranser og lotterier der det aldri var noen som klarte og komme på førsteplass, og arrangørerene bare trodde de kunne ta premien selv, f.eks en bil, og ikke gi den til hun som kom på andre plass. Arrangerene plikter og dele ut premiene til kvalifiserte deltagere.Arrangører har og følge spillereglene. Jeg er ærlig talt tilbøyelig til mene at kryssordvinneren burde få 3X1 premie i dette tilfellet. Hvis det gavebordet som står svart på hvitt i bladet, 60 lodd, er betingelsene som gjorde at kunden kjøpte det bladet til 45 kr, så synes jeg alle premiene skal ut, fordi det er som på en måte av salgsbetingelsen for det produktet der og da.
Gjest Sven Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Hei Sol Du berører en interessant side av utfallet av denne konkurransen. Jeg var faktisk inne på samme tanke sjøl; om hvorvidt alenevinneren burde fått "hele potten". Men det står svart på hvitt at "tre vinnere får 20 lodd", så det er bare å akseptere dette. Jeg tviler forresten på at Allers lar de 40 tiloversblivende loddene gå som en "jackpot" til neste trekning...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå