Gå til innhold

Ingen poster i Allers forum på god stund nå.

Anbefalte innlegg

Gjest Stein

Hvorfor har det ikke det kommet noen poster her?

Driver å strever med utfordringen nr 3. allers k&T

amali skram figur

5 bokstaver en R i tredje __r__

Jeg har søkt i snl, Ordnett, Tanums, snl-papirutgave, og ellers alle andre ordbøker i tillegg til internett, er på 7 bokstaver.

Men med den slette utgaven til snl er jeg like langt. Papirutgaven av snl er fra 1994.

Noen som kan hjelpe...?

Innlegg redigert. (03-02-09 13:20)

Fortsetter under...

amali skram figur

Jeg har søkt i snl, Ordnett, Tanums, snl-papirutgave, og ellers alle andre ordbøker i tillegg til internett, er på 7 bokstaver.

Men med den slette utgaven til snl er jeg like langt. Papirutgaven av snl er fra 1994.

Noen som kan hjelpe...?

K&T nr 3? Når er innsendingsfristen for denne oppgaven? Nr 5 av K&T er

jo allerede i handel...

Gjest Skjye

amali skram figur

Noen som kan hjelpe...?

Hei, Sven.

Innsendingsfrist til K&T nr. 3/09 er oppgitt å være 23. februar. He he. :).

Mvh Skjye.

Gjest Stein

Kjøpte allers k&t nr 3 for ei stund tilbake.

Men siden Nye SNL søkemotor ikke fungerer har jeg ikke ville kjøpt noe nytt blad.

Så da strever jeg blant annet med:

Hundeslekt: begynner på D 8 bokstaver.

Ruinby: 7 bokstaver fått en T som andre bokstav _t______

Papir tynn deig: 5 bokstaver u som andre bokstav _u___

Kongeslott: 9 bokstaver A_____IN_

Paves egentlige navn: _E__i

Noen som kan si om disse bokstaver er rett evt. hvor jeg skal søke?

Annonse

Gjest Stein

Takk skal du ha Tor Idar for hjelpen.

Da er det bare å fortsette.

Mistanken ligger nok at jeg må i Snl for å finne løsningen. Hittil er søkemotoren for dårlig.

Bokstavsøk fungerer ikke.

Egentlige Artikler omhandler ikke det du søker på i nye snl. Kommer mye rart som hverken er fugl eller fisk. Trunkering på ord fungerer på noen ord men ikke alle. Huff får håpe det bedrer seg..

Innlegg redigert. (03-03-09 20:57)

• 2 uker senere...
Gjest Skjye

Hei, naj.

Tiltredes ubetinget.

Det lyder i mine ører kryssordtennerskjærende at man ved behov skulle tillate seg å telefonere rundt til kryssordforfattere eller "redaksjoner" (som vanligvis kun sitter med fasit og intet fornuftig eller håndfast om utspekulerte kombinasjoner har å komme med, annet enn platt utlevering av samme fasit) ved fastståen i aktuelle oppgaver.

Ved mistanke om eventuelle oppgavefeil burde dette på kurant måte kunne luftes i Forumets offentlige rom, der slik mistankes av- eller bekreftigelse rimelig fortløpende burde kunne sted uten at aktuelle løsningsord for noen som helst på kryssordbordet eller i det aktuelle kryssorddiagram ble lagt.

Mvh Skjye.

Allersnøtten nr.12.

Jeg har et par spørsmål til forfatteren som ikke tar telefonen.Vennligst kontakt meg.61259245.

Beklager at jeg har gått frem på en måte som ikke har falt i smak hos alle.Som en digresjon kan jeg nevne at jeg har snakket med vedkommende ved en tidligere anledning.-Mitt spørsmål går på øya som skal være 20000kvm.Mitt svar passer ikke med det arealet.Derfor "lukter" det en feil etter min og andres mening.Det var "alt" jeg ville ha oppklart.-Har kontaktet redaksjonen i Allers og så vil tiden vise hva som skjer.-God helg til alle.

Gjest Tiger X

Her er det bare å legge seg helt flat og unnskylde for slurvete arbeid (skal også riste litt i korrekturleseren): Riktig nøkkelordtekst skal være:

"50 000 KVM STOR ØY"

- ikke "20 000 KVM" som oppgitt. Sorry til alle som har kastet bort tid på denne blemmen!

Selv har jeg lyst til å riste kryssordforfatteren som med litt godvilje ville unngått denne tabben.Bladet selges ikke før på mandag,men andre får bladet på torsdag og har brukt mange timer på en blunder som tidlig kunne vært oppklart.-Dette overlever vi,men vis litt godvilje ved neste korsvei.-Ha en god helg og spis ikke for mye sjokolade.

Annonse

Gjest Inge Asbjørn Haugen

Her er det bare å legge seg helt flat og unnskylde for slurvete arbeid (skal også riste litt i korrekturleseren): Riktig nøkkelordtekst skal være:

"50 000 KVM STOR ØY"

- ikke "20 000 KVM" som oppgitt. Sorry til alle som har kastet bort tid på denne blemmen!

Flott ! Då var jammen Allersnøtta i boks !

Selv har jeg lyst til å riste kryssordforfatteren som med litt godvilje ville unngått denne tabben.Bladet selges ikke før på mandag,men andre får bladet på torsdag og har brukt mange timer på en blunder som tidlig kunne vært oppklart.-Dette overlever vi,men vis litt godvilje ved neste korsvei.-Ha en god helg og spis ikke for mye sjokolade.

Tuller du nå Tiger?

Eneste jeg finner som passer er en 0,05 kvm stor øy? Ikke 50 000 kvm.

Nina

Tuller du nå Tiger?

Eneste jeg finner som passer er en 0,05 kvm stor øy? Ikke 50 000 kvm.

Nina

I snl er kvm = kvadratmeter og kvadratkilometer = km2(i annen potens)

Ei øy på 0,05 kvm er på størrelse med et papirark

Derimot er 0,05 km2= 50 000 kvm = 50 dekar (mål)

Det er nærmest en holme

Ei øy på 50 000 km2 er er vesentig større enn f.eks Sardinia og noe minder enn Irland

arne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...