Gjest Skjye Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 I K&T nr. 16 fremkommer diverse datoer vedrørende innsendingsfrist til dette nummer, samt utgivelsesdato til det neste nummer 17, som gir grunn til tvil: På side 2 i nr. 16 står om innsending: "Må poststemples innen 1. desember". På side 31 i nr. 16 står "Innsendingsfrist 8. desember! Innsendingsfrist 8. desember!" (Det står slik). På side 31 i nr. 16 finner jeg videre at "NB! Neste utgave i salg fra 27. okt!" Ettersom dette nr. 16 øverst til venstre på side 2 er oppgitt å være utkommet 20. oktober, sier det selv at nr. 17 ikke vil finnes i noen butikk allerede "27. okt!" (som der med utropstegn uttrykkes). Av kryssordløsningsplanmessige årsaker vil trolig flere kryssordløsere berøres av NÅR dette neste nr. 17 egentlig presist formodes å foreligge på markedet, og jeg legger derfor dette innlegg inn her i Forumet heller enn å sende enkelthenvendelse til Allers' kryssordredaksjon, slik at forhåpentlig flest mulig løsere samtidig får svar på disse viktige spørsmål som muligens en eller annen Allers-"ansvarlig" måtte finne det betimelig å respondere på. I samme sleng vil jeg gjerne kommentere den stadig økende takt hvormed kryssordblader utkommer; de enkelte blader vil så gjerne overøse sine kryssordløsere med oppgaver (og kanskje også fastholde dem som kjøpere og abonnenter) at kvantitet etterhvert tildels overskygger kvalitet; at sjusk og unøyaktigheter følger disse stadig økende antall utgivelser som usvikelig kryssordlogisk mare, stående i dyp kontrast til genuin kryssordløsnings saktegående innsirkling av intrikate og presise løsningsord. For min del hadde jeg helst sett at denne type publikasjoner hadde utkommet i noe langsommere takt (K&T utkom tidligere regelmessig månedlig, hverken mer eller mindre) hvorunder kvalitetssikringstid og den totale kryssordfreds ekte ånd måtte senke seg over kryssordforfattere, løsere og utgivere, og at vi aldri mer måtte vederfares slikt hastverkssludder som referert i mitt innleggs innledning. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (11-11-08 04:32) Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Kan bare si meg så enig så enig. Man rekker nesten ikke over Kryss og Tvers før neste er i salg. Du glemte en feil til.... ved avkryssingskupongen. Der står det en oppgave "forfatterspira", men i bladet finnes ikke det kryssordet. Det er en oppgave som heter "noe godt til kaffen", men den er ikke nevnt i kupongen. Bare pirk vil noen si. Greit nok, men likefullt en feil. Hastverk er lastverk. Det er stort sett alltid K & T et godt eksempel på. Tone Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mette Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Når kommer egentlig nr 17 ut da tro? Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ja, det lurer jeg også på. Det var visst en på BH som hadde sendt/ringt Allers og spurt, og fått til svar at neste nummer skulle komme 11. november. Men jeg fant ingen K & T i butikken... Synes egentlig det høres litt for tidlig ut. Tone Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erik Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 I K&T nr. 16 fremkommer diverse datoer vedrørende innsendingsfrist til dette nummer, samt utgivelsesdato til det neste nummer 17, som gir grunn til tvil: På side 2 i nr. 16 står om innsending: "Må poststemples innen 1. desember". På side 31 i nr. 16 står "Innsendingsfrist 8. desember! Innsendingsfrist 8. desember!" (Det står slik). På side 31 i nr. 16 finner jeg videre at "NB! Neste utgave i salg fra 27. okt!" Ettersom dette nr. 16 øverst til venstre på side 2 er oppgitt å være utkommet 20. oktober, sier det selv at nr. 17 ikke vil finnes i noen butikk allerede "27. okt!" (som der med utropstegn uttrykkes). Av kryssordløsningsplanmessige årsaker vil trolig flere kryssordløsere berøres av NÅR dette neste nr. 17 egentlig presist formodes å foreligge på markedet, og jeg legger derfor dette innlegg inn her i Forumet heller enn å sende enkelthenvendelse til Allers' kryssordredaksjon, slik at forhåpentlig flest mulig løsere samtidig får svar på disse viktige spørsmål som muligens en eller annen Allers-"ansvarlig" måtte finne det betimelig å respondere på. I samme sleng vil jeg gjerne kommentere den stadig økende takt hvormed kryssordblader utkommer; de enkelte blader vil så gjerne overøse sine kryssordløsere med oppgaver (og kanskje også fastholde dem som kjøpere og abonnenter) at kvantitet etterhvert tildels overskygger kvalitet; at sjusk og unøyaktigheter følger disse stadig økende antall utgivelser som usvikelig kryssordlogisk mare, stående i dyp kontrast til genuin kryssordløsnings saktegående innsirkling av intrikate og presise løsningsord. For min del hadde jeg helst sett at denne type publikasjoner hadde utkommet i noe langsommere takt (K&T utkom tidligere regelmessig månedlig, hverken mer eller mindre) hvorunder kvalitetssikringstid og den totale kryssordfreds ekte ånd måtte senke seg over kryssordforfattere, løsere og utgivere, og at vi aldri mer måtte vederfares slikt hastverkssludder som referert i mitt innleggs innledning. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (11-11-08 04:32) Hei, TROR neste nummer kommer den 17. november. Jeg abonnerer så jeg skal ha bladet fk fredag, noe som ha sluttet å skje. De to siste numrene har Allers måttet ettersende som a-post. Veit ikke om dette skyldes Allers eler Posten, men syns antall feil og sløvheter vedr. k&t har nådd ett metningspunkt. Mvh Erik Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nina Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Når det gjelder K&T så tror jeg det er Allers. Sendte dem en mail mandag morgen fordi jeg har ikke fått nr 16 ennå. Spurte om de kunne se om det var kommet i retur. Spør samtidig om når neste blad blir sendt. Svaret jeg får er, vi ettersender et blad i dag. Jaha, hva skal jeg med et blad som jeg ikke får benyttet? Nårtid nr. 17 blir sendt ut fikk jeg ikke svar på. Eneste som er dumt er at denne ordvekslingen foregår her på NKL. Veiset har gitt klart uttrykk etter innlegg fra Odd at hun ikke kommer til å forholde seg til denne siden mer. Det har hun holdt. Dermed får vi heller ikke info fra redaksjonen på dette forumet lenger. Kanskje hele debatten skulle videreføres til BrukHodet. Nina Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjye Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 I K&T nr. 16 fremkommer diverse datoer vedrørende innsendingsfrist til dette nummer, samt utgivelsesdato til det neste nummer 17, som gir grunn til tvil: På side 2 i nr. 16 står om innsending: "Må poststemples innen 1. desember". På side 31 i nr. 16 står "Innsendingsfrist 8. desember! Innsendingsfrist 8. desember!" (Det står slik). På side 31 i nr. 16 finner jeg videre at "NB! Neste utgave i salg fra 27. okt!" Ettersom dette nr. 16 øverst til venstre på side 2 er oppgitt å være utkommet 20. oktober, sier det selv at nr. 17 ikke vil finnes i noen butikk allerede "27. okt!" (som der med utropstegn uttrykkes). Av kryssordløsningsplanmessige årsaker vil trolig flere kryssordløsere berøres av NÅR dette neste nr. 17 egentlig presist formodes å foreligge på markedet, og jeg legger derfor dette innlegg inn her i Forumet heller enn å sende enkelthenvendelse til Allers' kryssordredaksjon, slik at forhåpentlig flest mulig løsere samtidig får svar på disse viktige spørsmål som muligens en eller annen Allers-"ansvarlig" måtte finne det betimelig å respondere på. I samme sleng vil jeg gjerne kommentere den stadig økende takt hvormed kryssordblader utkommer; de enkelte blader vil så gjerne overøse sine kryssordløsere med oppgaver (og kanskje også fastholde dem som kjøpere og abonnenter) at kvantitet etterhvert tildels overskygger kvalitet; at sjusk og unøyaktigheter følger disse stadig økende antall utgivelser som usvikelig kryssordlogisk mare, stående i dyp kontrast til genuin kryssordløsnings saktegående innsirkling av intrikate og presise løsningsord. For min del hadde jeg helst sett at denne type publikasjoner hadde utkommet i noe langsommere takt (K&T utkom tidligere regelmessig månedlig, hverken mer eller mindre) hvorunder kvalitetssikringstid og den totale kryssordfreds ekte ånd måtte senke seg over kryssordforfattere, løsere og utgivere, og at vi aldri mer måtte vederfares slikt hastverkssludder som referert i mitt innleggs innledning. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (11-11-08 04:32) Man kan anta, tro og formode, men SIKKER er det ikke godt å være på grunnlag av den gitte informasjon. For min del har jeg i mangel på konkret tilbakemelding vedrørende disse underlige datoer - det være seg her eller på BrukHodet - filosofert frem min egen (forsåvidt usikre) teori herom: Allers' kryssordredaksjon preges av interne datostridigheter og har funnet midlertidig våpenhvile ved at at den halve redaksjon forenes om en innsendingfrist lansert på side 2 i K&T mens den andre halvpart forenes om annen innsendingsfrist som trykkes på side 31. Hva utgivelsesdato til neste nummer 17 angår er den samlede redaksjon imidlertid kommet til en omforenet løsning der den satte dato for alle som leser den er så åpenbart riv ruskende gal at ingen abonnent i ettertid skal kunne beklage seg over å ikke ha mottatt dette nummer til riktig tid all den stund absolutt ingen vet med sikkerhet når dette nr. 17 egentlig skulle foreligge i butikker og hos abonnenter. Min videre (usikre) teori omkring manglende Allers-respons på disse spørsmål er at de formodede innbyrdes redaksjonsstridigheter vedrørende datosetting må ha blusset opp igjen og utviklet seg til full krig med fysisk håndgemeng og sykehusambulanse til følge, og at intet redaksjonsmedlem fra hospitalets overvåkningsavdelig således i skadet tilstand de seneste døgn har vært i stand til å kommentere noen dato som helst. Mvh Skjye. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Ja, man kan tro og formode i massevis her. For min del formoder jeg at det ikke kommer nytt blad før 24.11 all den tid det i dette året kommer 18 utgaver. Dersom utgivelse skal være 17.11 på nr 17 så vil jo julenummeret komme alt for tidlig. Men, jeg er helt enig i at det hadde vært veldig kjekt å vite med sikkerhet. Nina Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zztein Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Fra autorisert hold kan jeg meddele følgende Innsendigsfrist KT nr. 16 er: 1. DESEMBER KT nr 17 i salg : 17. NOVEMBER Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjye Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 I K&T nr. 16 fremkommer diverse datoer vedrørende innsendingsfrist til dette nummer, samt utgivelsesdato til det neste nummer 17, som gir grunn til tvil: På side 2 i nr. 16 står om innsending: "Må poststemples innen 1. desember". På side 31 i nr. 16 står "Innsendingsfrist 8. desember! Innsendingsfrist 8. desember!" (Det står slik). På side 31 i nr. 16 finner jeg videre at "NB! Neste utgave i salg fra 27. okt!" Ettersom dette nr. 16 øverst til venstre på side 2 er oppgitt å være utkommet 20. oktober, sier det selv at nr. 17 ikke vil finnes i noen butikk allerede "27. okt!" (som der med utropstegn uttrykkes). Av kryssordløsningsplanmessige årsaker vil trolig flere kryssordløsere berøres av NÅR dette neste nr. 17 egentlig presist formodes å foreligge på markedet, og jeg legger derfor dette innlegg inn her i Forumet heller enn å sende enkelthenvendelse til Allers' kryssordredaksjon, slik at forhåpentlig flest mulig løsere samtidig får svar på disse viktige spørsmål som muligens en eller annen Allers-"ansvarlig" måtte finne det betimelig å respondere på. I samme sleng vil jeg gjerne kommentere den stadig økende takt hvormed kryssordblader utkommer; de enkelte blader vil så gjerne overøse sine kryssordløsere med oppgaver (og kanskje også fastholde dem som kjøpere og abonnenter) at kvantitet etterhvert tildels overskygger kvalitet; at sjusk og unøyaktigheter følger disse stadig økende antall utgivelser som usvikelig kryssordlogisk mare, stående i dyp kontrast til genuin kryssordløsnings saktegående innsirkling av intrikate og presise løsningsord. For min del hadde jeg helst sett at denne type publikasjoner hadde utkommet i noe langsommere takt (K&T utkom tidligere regelmessig månedlig, hverken mer eller mindre) hvorunder kvalitetssikringstid og den totale kryssordfreds ekte ånd måtte senke seg over kryssordforfattere, løsere og utgivere, og at vi aldri mer måtte vederfares slikt hastverkssludder som referert i mitt innleggs innledning. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (11-11-08 04:32) Hei, zztein. Jeg lurer på om fra du fra (etter formodede interne datostridigheter muligens tilskadekommede og på hospitalsovervåkningsavdelings befinnende seg) "autorisert hold" også har svar på dette: I hvilken klasse måtte de løsere befinne seg seg som i sin enfoldighet og gode tro i henhold til den med to høylydte utropstegn oppgitte "Innsendingsfrist 8. desember! Innsendingsfrist 8. desember!" i Kryss & Tvers nr. 16 innsender sine løsninger nettopp til denne dato? Kommer også slike innsendere i betraktning ved vinnertrekning, eller går disse enfoldige kryssordsinkers (hvorunder undertegnede selv befinner seg) løsninger rett i kryssordredaksjonens søplebøtte ved å ha blitt innsendt "lenge etter oppgitt frist"? Mvh Skjye. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zztein Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg kommer sannsynligvis i overskuelig fremtid til å foreta en autorisert ekspedisjon til samtlige aktuelle overvåkningsavdelinger, og skal da etter aller beste evne søke å avklare hvilken skjebne som måtte vederfares de ovenfor omtalte enfoldige kryssordsinker. Ut i fra tidligere erfaringer har jeg en rimelig god forhåpning om at de kan påregne vennligsinnet behandling og muligens i beste fall reddes unna søplebøtter og andre vanskjebner. Rapport kan, med rimelig grad av sikkerhet, forventes å foreligge etter avsluttet utflukt. Man anmodes om å avvente i åndeløs spenning. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zztein Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Man kan nu, efter en på alle måter vellykket ekspedisjon til særdeles autoriserte etater, meddele alle en- og flerfoldige kryssordløsere at alle som måtte finne det for godt at innsende sine mer eller mindre velformulerte besvarelser på oppgavene i KT nr. 16 INNEN 8 DESEMBER, uten forbehold, vil få delta i trekningen av alle magasinets uomtvitstelig strålende premieutvalg. Da kan man sannsynligvis nære noen grad av håp om at alle konfuse sjeler der ute muligens vil falle til ro. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/13050-kryss-tvers-p%C3%A5-hurtig-dato/#findComment-56405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå