Gjest Gunnhild Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Etter å ha pauset i lang tid,prøver jeg meg igjen på ukens oppgave.Ser det er blitt litt forandringer.Jeg har et spørsmål når det gjelder løsningsord.Kan løsningsordet være "gjemt" i en artikkel ? Område i Nigeria.Må svaret finnes som egen artikkel eller holder det at jeg finner svaret på et kart i en av de oppgitte kilder(SNL) ? Veldig takknemlig for svar.
Gjest Sven Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Hei Gunnhild! Velkommen tilbake i sadelen. Dette stikkordet er "gjemt" i SNL, men ikke i det verket som vel er kryssordforfatterens kilde - nemlig en kjent og respektert rettskrivningsordbok! Lykke til! OBS! Jeg sjekket for sikkerhets skyld etter i SNL, men fant IKKE løsningordet der. Følgelig må du lete i Tanums! Innlegg redigert. (10-22-08 09:38)
Gjest Elna Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Ser at det er noen som (endelig) spør og får greit svar,så da prøver jeg to . Det gjelder utvidelse av veibane.Har tre vokaler som nr,2,4,6.Har nå brukt lang tid og gått gjennom hele Tanum systematisk uten å finne svaret.Hvor skal jeg da lete og er andre i husråd r eller y ? Takker.
Gjest egil Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 - skrev (På 22.10.2008 den 6.51): Etter å ha pauset i lang tid,prøver jeg meg igjen på ukens oppgave.Ser det er blitt litt forandringer.Jeg har et spørsmål når det gjelder løsningsord.Kan løsningsordet være "gjemt" i en artikkel ? Område i Nigeria.Må svaret finnes som egen artikkel eller holder det at jeg finner svaret på et kart i en av de oppgitte kilder(SNL) ? Veldig takknemlig for svar. Sorry Elna, men du må nok ta Tanum fatt igjen angående veibanen. Du finner det så sant dine tre vokaler er riktige. I min løsning har husrådet Y som andre bokstav.
Gjest Elna Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Takk til Egil.Håper du har mottatt eposten fra meg.
Gjest Tiger X Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 - skrev (På 22.10.2008 den 6.51): Etter å ha pauset i lang tid,prøver jeg meg igjen på ukens oppgave.Ser det er blitt litt forandringer.Jeg har et spørsmål når det gjelder løsningsord.Kan løsningsordet være "gjemt" i en artikkel ? Område i Nigeria.Må svaret finnes som egen artikkel eller holder det at jeg finner svaret på et kart i en av de oppgitte kilder(SNL) ? Veldig takknemlig for svar. Hallo, Gunnhild. Til deg og alle andre som måtte lure på det: I Allersnøtta er samtlige svarord et eget oppslagsord/egen artikkel i minst en av de oppgitte kildene. (I noen få tilfeller kan svaret være EN DEL av oppslagsordet/artikkeloverskriften.) I Utfordringen og Mesternøtta, derimot, er hele tekstbasen i SNL inkludert i det samlede volumet av mulige løsningsord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå