Gå til innhold

Allersnøtten nr 15

Anbefalte innlegg

Gjest Svein

Jeg er litt usikker på om det løsningsordet jeg har kommet fram til for "Finnes i stort antall i Tibet" er det korrekte, for i SNL nevnes det nemlig ingenting om " stort antall" for denne skapningen (min løsning)?

I Wikipedia står det derimot at "min" skapning er utryddelsestruet, for i løpet av de siste 50 årene har antallet av denne skapningen gått ned fra

omlag 1 million til omlag 75.000 individer.

Er det noen som kan bekrefte at løsningsordet er omtalt med antall i

f.eks SNL?

Innlegg redigert. (04-06-08 00:23)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/12926-allersn%C3%B8tten-nr-15/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt usikker på om det løsningsordet jeg har kommet fram til for "Finnes i stort antall i Tibet" er det korrekte, for i SNL nevnes det nemlig ingenting om " stort antall" for denne skapningen (min løsning)?

I Wikipedia står det derimot at "min" skapning er utryddelsestruet, for i løpet av de siste 50 årene har antallet av denne skapningen gått ned fra

f.eks SNL?

Til Svein!

Det kan virke som ditt løsningsforslag ikke er fasit.

cs

Gjest Svein

f.eks SNL?

Til Nina og cs.

Takk for svar. - da kan jeg jo røpe at jeg har CHIRU som løsning, men vil starte jakten på et nytt vesen!

PS til Nina: Jeg endret overskriften like etter at innlegget gikk til NKL, men det fikk du tydeligvis ikke med deg!(:

PS nr II: Det tok meg også bare noen sekunder å finne rette ordet nå!

Innlegg redigert. (04-06-08 09:23)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...