Gjest Wenche Skrevet 10. november 2003 Skrevet 10. november 2003 Hva er blått, men blir rød når det deles i to, og grønn når den deles i fire?? Noen som klarer den?
Gjest CS Skrevet 10. november 2003 Skrevet 10. november 2003 Minner om at det verserer mange gåtevirus for tiden. Er dette nok et eksempel på en slik? Gåtevirus er en gåte uten løsning egnet for å få flest mulig mennesker til å kaste bort mest mulig tid til ingen nytte. Vær generelt skeptisk til gåter som mottas på SMS og e-post for tiden.
Gjest anne Skrevet 10. november 2003 Skrevet 10. november 2003 - skrev (På 10.11.2003 den 10.28): Hva er blått, men blir rød når det deles i to, og grønn når den deles i fire?? Noen som klarer den? Hei. Svaret er en tohundrelapp. Jeg synes gåten er fin.
Gjest CS Skrevet 10. november 2003 Skrevet 10. november 2003 - skrev (På 10.11.2003 den 10.28): Hva er blått, men blir rød når det deles i to, og grønn når den deles i fire?? Noen som klarer den? Enig at dette var en fin gåte. Mitt innlegg var av generell karakter. Det verserer dessverre ulike gåtevirus på nettet for tiden, noe som kan ødelegge for de ordentlige gåtene.
Gjest anne Skrevet 10. november 2003 Skrevet 10. november 2003 Ok. Greit å vite i tilfellet jeg blir utsatt for det. Ha det bra.
Gjest Asbj.S. Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Enig med CS at det begynner å bli mange av disse uløselige gåtene. Fikk denne av vår datter idag, og den er løselig. "En slakter i Tønsberg er 1.85 høy. Hva veier han?"
Gjest bente og iver Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 - skrev (På 10.11.2003 den 13.33): Ok. Greit å vite i tilfellet jeg blir utsatt for det. Ha det bra. til CS Jada! Enig! Likevel, -litt av artigheten er å løse det uløselige.- hvis det (mot formodning) skulle være løselig. til Asbj.S. Det skulle vært litt artig å få løsligheten på din datters nøtt! iver
Gjest blåmann Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 - skrev (På 10.11.2003 den 10.28): Hva er blått, men blir rød når det deles i to, og grønn når den deles i fire?? Noen som klarer den? Asbj.S. og Iver: Hvis jeg får lov til å antyde en mulig løsning: Slakteren fra Tønsberg har, i likhet med slaktere flest, som en del av sitt arbeid å veie opp kjøttvarer. Dersom dette er svaret på gåten, så er altså høyden på personen nevnt kun for å lede oppmerksomheten bort fra det sentrale, nemlig at mannen er slakter. (Denne teknikken må vel regnes som ganske klassisk i gåteverden).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå