Gå til innhold

mesternøtta 17

Anbefalte innlegg

Gjest Kari Janne
Skrevet

Mangler bare 2 ord, noen som kan hjelpe meg litt på vei her?

Har griser og tittel på flere bøker. Resten er i boks, men gir snart opp

Fortsetter under...

Gjest kari Janne
Skrevet

Tusen takk, da er det bare tittel på flere bøker, kan du gi meg et hint om hvordan jeg søker på det? Er fersk abonnent på ordnett

Skrevet

Hei!

Når det er oppgitt at en skal frem til en tittel, så er det nærliggende å tro at det er et egennavn. Så her skal en nok til SNL for å søke. Romantitler finnes det flerfoldige tusen av, og det er nytteløst å bruke dette som eneste stikkord.

Du har sannsynligvis søkt direkte på ordlyden "flere bøker" uten å komme i mål. Om dette er det siste ordet du mangler så vil jeg foreslå at du søker direkte på bokstavene du har i SNL. Og så får du nok bare gå inn på treffene du får for å se om du kan finne en fellesnevner under forfatter/dikter-treff som kommer opp. Dette var iallefall måten jeg gjorde det på - og tror nok dette er den enkleste måten å komme i mål på.

Lykke til!

Anita

Skrevet
  - skrev (På 10.12.2007 den 22.52):

Mangler bare 2 ord, noen som kan hjelpe meg litt på vei her?

Har griser og tittel på flere bøker. Resten er i boks, men gir snart opp

For å fortsette tidligere innlegg.

Søket _x_x_x_* gir 102 treff, 60 av disse i nøkkelord

Søket *_x_x_x_ gir 33 treff, 20 av disse i nøkkelord

Boktitler er nøkkelord i SNL og man går videre med siste søk og sjekker spesielt de med treff på forfattere og andre "litteratur-produsenter"

Gjest Kari Janne
Skrevet

Tusen hjertelig takk til dere begge, her hadde jeg gitt opp, men med god hjelp fikk jeg det til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...