Gå til innhold

Mesternøtten nr 13

Anbefalte innlegg

Var og køpte siste nummer av K&T nr 13 i går. Når jeg sitter og studerer de forskjellige oppgavene kommer jeg over en "BIG SUPRISE". Mesternøtten, og forfatteren har oppgitt kilder til oppgaven øverst. Det er de samme som Allersnøtten, men inkludert Norsk Ordbok og eksludert BMO.

Med denne opplysningen trykket i oppgaven så kan jeg bare si at jeg er mer enn forventingsfull før jeg tar til og løse oppgaven.

Og, Tiger X, jeg har vært hard i mine utfall mot deg, men hvis dette er hva det lover så håper jeg at du tilgir meg.

En ikke angrende, men forventnigsfull Nina

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/12745-mestern%C3%B8tten-nr-13/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tiger X

Hallo igjen, Nina.

Det er slett ikke nødvendig å be om tilgivelse for at du har sagt det du mener om bl.a. svingningene i vanskelighetsgrad i Mesternøtta, det har faktisk bare vært til hjelp i prosessen med å la oppgaven finne en passende form, tilpasset de nye søkemulighetene på Nettet.

Jeg har ikke selv fått KT 13 ennå, men en opplysning i ditt innlegg fører til at en liten presisering er nødvendig - og dermed må nesten også resten av katta slippes ut av sekken før det var meningen:

Den listen over kilder som du refererer til skulle først kommet på trykk i KT 15. Det er nemlig først fra det nummeret listen gjelder! Det har nok hendt en sjelden gang at SNL er blitt benyttet også tidligere, men det er rent unntaksvis.

Men, når SNL inkorporeres i kildematerialet, kan jeg love deg og andre løsere i toppsjiktet at det blir mer å tygge på. Denne kilden vil da bli benyttet ikke bare i Mesternøtta, men også i Utfordringen. Sistnevnte vil f.o.m. dette nummeret fungere som en "svenneprøve" for løsere som er på vei opp fra hovedfeltet til eliten. Denne oppgaven SKAL være mulig å løse for den som virkelig VIL, men vil allikevel være av en slik art at også de beste må jobbe en smule for å komme i mål.

Mesternøtta vil fra nr. 15 ligge på et nivå som skulle sikre at også eliten blir ganske støle i kryssordmusklene. I nr. 17 blir forøvrig enda en kilde introdusert, men det kan vi la ligge nå.

Så hold ut, Nina og andre problemhungrige, "næring" til dere er på vei.

Innlegg redigert. (08-26-07 04:08)

Var og køpte siste nummer av K&T nr 13 i går. Når jeg sitter og studerer de forskjellige oppgavene kommer jeg over en "BIG SUPRISE". Mesternøtten, og forfatteren har oppgitt kilder til oppgaven øverst. Det er de samme som Allersnøtten, men inkludert Norsk Ordbok og eksludert BMO.

Med denne opplysningen trykket i oppgaven så kan jeg bare si at jeg er mer enn forventingsfull før jeg tar til og løse oppgaven.

Og, Tiger X, jeg har vært hard i mine utfall mot deg, men hvis dette er hva det lover så håper jeg at du tilgir meg.

En ikke angrende, men forventnigsfull Nina

Hei, Tiger X.

Ved en rask besiktigelse av Utfordringen 13 (har ikke hatt tid til å innlede selve løsningsprosedyren), ser jeg at oppgaven er ledsaget av kilde-liste identisk med den til Mesternøtta.

Kan jeg tyde ditt innlegg dithen at disse oppgitte kilder for Utfordringens vedkommende faktisk er gjeldende fra og med nr. 13?

Mvh Skjye.

Gjest Tiger X

Hallo på deg, Skjye.

Beklager hvis jeg uttrykte meg uklart: Kildeoversikten skulle IKKE vært på trykk i det hele tatt før enn i KT 15; ikke ved siden av Mesternøtta, ikke ved siden av Utfordringen - det var det som var meningen.

Men nå som du har "avtvunget" meg en så umisforståelig erklæring, må jeg nesten komme med en liten presisering for ikke å havne i klisteret for å ha villedet dere løsere: Som jeg skrev i sted, har det "rent unntaksvis" blitt tatt et ord fra SNL i Mesternøtta og Utfordringen også tidligere - jeg tipper ca. 2-3 forekomster pr. år. Og i Utfordringen nr. 14 finnes det faktisk et slikt ord.

Håper ingen ble forvirret av dette...

Innlegg redigert. (08-26-07 04:04)

Takk for oppklaringen, Tiger X.

Jeg er forøvrig nå kommet så langt i min noe grundigere besiktigelse av Utfordringen nr. 13 at jeg ved selvsyn har kunnet konstatere at det neppe er denne måneds utgave som er tiltenkt å være svenneprøve for de ambisiøse og oppadstigende løsere. :).

Mvh Skjye.

Gjest Tiger X

Hehe, bra melding, Skjye.

Men husk nå på, når du om 6-7 uker sitter der med Utfordringen 15, at jeg skrev: "en "svenneprøve" for løsere som er PÅ VEI OPP fra hovedfeltet til eliten", så jeg har altså ingen illusjoner om at den "nye" Utfordringen - ikke den heller - vil medføre avgnagde blyanter eller andre tegn på fremskredent kryssordstress-syndrom i det skjye'ske eller andre eliteløserhjem. Men Mesternøtta 15 og fremover skal nå røske litt i dere også - hvis ikke, får DERE røske litt i meg.

Innlegg redigert. (08-26-07 05:47)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...