Gå til innhold

Mesternøtten 11

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Nr. 12 er tilbake i sin opprinnelige 30-40-minutters-utgave, ser jeg. En slags billig "nesten nøtt".

For å skape litt spenning i denne, har korrekturfolkene moret seg med å fjerne en stikkordrute. Værelset (eller kanskje værelsen?) hadde fått så mange bokstaver at ikke engang NKL klarte å varte opp med løsningsforslag :) Men skitt, vi morer oss sammen med korrekturen, vi ...

Kutter forresten ut K&T og Allers. Gidder ikke subsidiere vandalismen og sabotasjen redaksjonen tillater på Alles.no. Etter "hjelpeaksjonene" som drives på siden, ligger kryssordene som makkverk på nett.

odd

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/12694-mestern%C3%B8tten-11/#findComment-54931
Del på andre sider

Nr. 12 er tilbake i sin opprinnelige 30-40-minutters-utgave, ser jeg. En slags billig "nesten nøtt".

For å skape litt spenning i denne, har korrekturfolkene moret seg med å fjerne en stikkordrute. Værelset (eller kanskje værelsen?) hadde fått så mange bokstaver at ikke engang NKL klarte å varte opp med løsningsforslag :) Men skitt, vi morer oss sammen med korrekturen, vi ...

Kutter forresten ut K&T og Allers. Gidder ikke subsidiere vandalismen og sabotasjen redaksjonen tillater på Alles.no. Etter "hjelpeaksjonene" som drives på siden, ligger kryssordene som makkverk på nett.

odd

Har også løst denne oppgaven. Er helt enig med Odd om at den er for enkel i forhold til navn. Til forfatterens ære så var det vel 3-5 ord som ikke sto i NKL, men her ikke helt sikker da jeg aldri sjekket dem opp mot NKL, men valgte å gå rett i ordnett for å finne svaret

Oppgavene i nr. 9 og 10 var en fornøyelse og løse. Trodde endelig vi hadde fått 2 oppgaver som ga litt motstand i utvalget av kryssord fra Allers.

Dessverre er vi nå tilbake til èn oppgave. Håper det tar en stund før forfatteren av Allersnøtten også får beskjed om å lage en oppgave for massen.

Den har jo allerede for lite å ta av. Kryss for nybegynnere, lette kryss etc.

Nina

Innlegg redigert. (07-31-07 01:50)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/12694-mestern%C3%B8tten-11/#findComment-54934
Del på andre sider

Gjest Nok en undrer

Har lenge fulgt diskusjonen her på denne siden uten selv å delta i den.

Men, nå ønsker jeg å gi min fulle støtte til debattantene. Etter å ha løst "Mesternøtten og Utfordringen" så forstår jeg ikke helt Kryssord- redaksjonens navn på oppgavene. Hvor ligger utfordringene her da? Og, hvor har de lagt?

Vi har hatt 2 gode oppgaver hvor forfatteren har kunnet leve opp til Kryssordets navn, Allersnøtten og Mesternøtta nr 9 og 10, men dessverre så er vel ikke kryssordtittelen forfatterens valg, men redaksjonens.

Skal en tro JAA, noe som jeg gjør fullt ut, så er jo svar fra redaksjonen helt bak mål. Tenk at de må tenke på "massen". Har de ansatte i redaksjonen provisjon på antall solgte kryssordblad siden det er denne filosofien som råder redaksjonen.

Hva med "eliten" blandt kryssordløserne, har Veiset og Co helt glemt dem. Det har ikke Hjemmet. Skal ikke de ha noen utfordringer i det hele tatt. Massen,massen. Ja, det er det det går i. Selg flest mulig blader, og for at løserne på Allers.no skal slippe bryet med å legge ut fasit stykkevis og delt, så mener jeg bestemt at Familiejournalen Allers kan gjøre det først som sist. For fasit kommer jo uansett, enten fra velmente løsere som føler seg bedre enn andre og som må vise at de har svaret, eller fra kryssordforfatteren selv. Men, nå som Mesternøtta er tilbake i gode gamle form så slipper jo forfatteren å bry seg. Det var vel bare midten på høyre side hvor vi måtte eliminere litt? Og, for en øvet løser så var det kun to alternativer å velge mellom. REN AVSKIFT FRA LEKSIKON heter det.

Allers har pr. i dag kun ett kryssord de kan være stolt av, Allersnøtten. Etter at forfatteren fikk utvidet kildebruken sin har jo dette kryssordet blitt ganske så interessant, MEN, hvor lenge varer det? Skal Allers og Co hele tiden ta hensyn til "masssen" så kommer vel også Allersnøtten i familievennlig versjon etterhvert. Håper bare at de den dagen har vett nok til å omdøpe kryssordet fra Norges vanskeligste til Norges Letteste Nøtt.

Vet at Allers har et blad som heter Kryssord for nybegynnere og ett som heter Lette Kryss. For løsere som befinner seg på Nøttenivå så er jo disse bladene rene tøvet å kjøpe. For meg ville det være like godt å hive pengene ut av vinduet, eller rett og slett sette fyr på dem. Og så har vi K&Q. Et greit nok blad dersom man ønsker tidtrøyte, men K&T som skal være KREMEN, ja det er jo også radbrekket til å bli et blad for NYBEGYNNERE.

Tror at dersom ikke Veiset & Co ta skjeien i en annen hånd og begynner å levere til ALLE, så vil de etterhvert miste mange kjøpere. Odd har takket farvel, jeg vurdere det samme etter å ha kjøpt K&T fra det var nytt.

Heldigvis er det ikke bare Allers som leverer kryssordblader. Hjemmet sine kan være vel så interessante ut fra det jeg har sett de siste mnd. i min vurdering av lojalitet.

Mvh Nok en undrer

Innlegg redigert. (07-31-07 02:24)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/12694-mestern%C3%B8tten-11/#findComment-54935
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...