Gjest Asbj.S. Skrevet 31. oktober 2003 Skrevet 31. oktober 2003 Lokalavis med lett kryssord. Står likevel fast på: BETENNELSE (10 bokstaver) Har ENDOF-IL--. Finner det ikke i noen av mine bøker eller i NKL. Er det noe hjelp å få?
Gjest LIV Skrevet 31. oktober 2003 Skrevet 31. oktober 2003 Kan du ha gjort noe feil.... endoftalmi = betennelse.... men da må du endre i til a... er det mulig???
Gjest tone Skrevet 31. oktober 2003 Skrevet 31. oktober 2003 - skrev (På 31.10.2003 den 9.50): Lokalavis med lett kryssord. Står likevel fast på: BETENNELSE (10 bokstaver) Har ENDOF-IL--. Finner det ikke i noen av mine bøker eller i NKL. Er det noe hjelp å få? Hei! Er du sikker på at alle bokstavene er riktig? !! kunne endokarditt eller endoflebitt passe? Lykke til! = ) Tone
Gjest Asbj.S. Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 Hjertelig takk både til Liv og Tone! Sjekket svarene deres først nå. Fant svaret til slutt i Kappelens Kryssordleksikon nr. 1. Det blir ENDOFTALMI. (a`n kommer av at stoff ble MOARE og ikke MOIRE som jeg først hadde skrevet) Sov godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå