Gjest Elna Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Kan det være en feil i oppgaven ? Jeg har ingen løsning på stikkordet akseptert : _ NNS _ L _ T Jeg finner ikke noe norsk ord som passer i det hele tatt uten INNSØLET.Men det har jo ikke noe med akseptert å gjøre. Andre som har kommentar?
Gjest Elin E. Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Innsolgt ? Finner ikke særlig dekning for det ordet,men det er ofte litt snodige ord i denne oppgaven pga dialekt osv...
Gjest Snefrid Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Hei Elin. Jeg har sittet store deler av helgen og grublet frem og tilbake på den oppgaven jeg også. Jeg har også _NN__L_T Jeg har endevendt det jeg har av oppslagsverk og er like klok. Sliter også med (Kommer ofte) på høyre side oppe. MEDVENNER?? Kan desverre ikke hjelpe deg men bare støtte opp om at det er flere som sliter... :-) Snefrid
Gjest Elna Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Din M og V er feil.Bytt ut med andre konsonanter.
Gjest TejeH Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 - skrev (På 26.3.2007 den 7.26): Kan det være en feil i oppgaven ? Jeg har ingen løsning på stikkordet akseptert : _ NNS _ L _ T Jeg finner ikke noe norsk ord som passer i det hele tatt uten INNSØLET.Men det har jo ikke noe med akseptert å gjøre. Andre som har kommentar? Jeg mener at Å SELGE INN er et uttrykk, f.eks noen som forsøker å selge inn en ide. Hvis noen så aksepterer dette, så er den vel INNSOLGT, dvs. akseptert? Selv om det burde het SOLGT INN? Terje
Gjest Snefrid Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Yes! Der satt den, med god hjelp. :-) Tusen takk Elna og TerjeH!! Snefrid
Gjest JAA Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Syns det er rart av forfatteren å bruke et ord som ikke eksisterer i noen bøker.Kunne heller ha tenkt INNVALGT for akseptert,men da blir VAR SINT til ravte i stedetfor raste.
Gjest nina Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Tror nok at TerjeH sin forklaring er mer enn god nok. Det å selge inn en ide f.eks. er jo ikke noe nytt i norsk språk. Og, tror det har vært mange løsningsord i denne oppgaven som ikke finnes i noen norske oppslagsverk. For min del handler ikke denne oppgaven om å finne synonymer i oppslagsverk, men å være "skrudd nok" i hodet for å finne svarene. Sikkert veldig mange som liker denne type oppgave, men for meg er den helt pyton. Nina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå