Gjest Tone Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Jeg vil gjerne, hvis det er mulig, ha bekreftet at antall bokstaver i løsningen i nøtta er korrekte vedr. "den er hjerteformet". Kan nemlig ikke finne noen løsning i noen av ordbøkene, samtidig som jeg "har bokstavene" som jeg vil ha til løsningsord, men kommer til kort, da det er en rute for mye i kryssordet :o) Ellers må jeg få berømme deg for et utrolig flott arbeid også denne uka med Nøtta, og takker så mye for utfordringen! mvh Tone
Gjest nina Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Sitter med akkurat samme følelse som Tone, men problemet oppstår i 7. bokstav. Hva skal det være der? Sikter da til gode gamle Tanum. Nina
Gjest que Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Vet ikke antall bokstaver, men kan være en musling. que
Gjest kryssordforfatteren Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 - skrev (På 1.3.2007 den 20.19): Jeg vil gjerne, hvis det er mulig, ha bekreftet at antall bokstaver i løsningen i nøtta er korrekte vedr. "den er hjerteformet". Kan nemlig ikke finne noen løsning i noen av ordbøkene, samtidig som jeg "har bokstavene" som jeg vil ha til løsningsord, men kommer til kort, da det er en rute for mye i kryssordet :o) Ellers må jeg få berømme deg for et utrolig flott arbeid også denne uka med Nøtta, og takker så mye for utfordringen! mvh Tone Hei Dere har nok helt rett ...det har sneket seg inn EN BOKSTAV FOR MYE i svaret på stikkordet: "den er hjerteformet"... ble for mange D-er å holde styr på for en "gammel" kryssordforfatter. I min løsning har jeg fått inn en D som femte siste bokstav. Den har ingen ting der å gjøre! Jeg kan bare beklage. Og så får jeg kjefte litt på korrekturleseren når anledningen byr seg! Uansett hvilken bokstav man setter inn som den femte siste vil dette selvsagt bli godkjent. Ønsker alle nøtteknekkere lykke til videre ... og takker for hyggelig omtale av oppgaven.
Gjest JAA Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Takk til forfatteren for grei forklaring.Hadde en mistanke om en overskytende bokstav.Ellers :denne gangen har vi fått en skikkelig vrien oppgave.Håper å komme i land en gang....
Gjest nina Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 - skrev (På 2.3.2007 den 10.02): Hei Dere har nok helt rett ...det har sneket seg inn EN BOKSTAV FOR MYE i svaret på stikkordet: "den er hjerteformet"... ble for mange D-er å holde styr på for en "gammel" kryssordforfatter. I min løsning har jeg fått inn en D som femte siste bokstav. Den har ingen ting der å gjøre! Jeg kan bare beklage. Og så får jeg kjefte litt på korrekturleseren når anledningen byr seg! Uansett hvilken bokstav man setter inn som den femte siste vil dette selvsagt bli godkjent. Ønsker alle nøtteknekkere lykke til videre ... og takker for hyggelig omtale av oppgaven. TUSEN TAKK. Oppgaven er i havn. Må du bare levere mange nok av samme sort. Nina Innlegg redigert. (03-03-07 00:45)
Gjest Tone Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 - skrev (På 2.3.2007 den 10.02): Hei Dere har nok helt rett ...det har sneket seg inn EN BOKSTAV FOR MYE i svaret på stikkordet: "den er hjerteformet"... ble for mange D-er å holde styr på for en "gammel" kryssordforfatter. I min løsning har jeg fått inn en D som femte siste bokstav. Den har ingen ting der å gjøre! Jeg kan bare beklage. Og så får jeg kjefte litt på korrekturleseren når anledningen byr seg! Uansett hvilken bokstav man setter inn som den femte siste vil dette selvsagt bli godkjent. Ønsker alle nøtteknekkere lykke til videre ... og takker for hyggelig omtale av oppgaven. Tusen takk også fra meg for oppklaringen :o) mvh Tone
Gjest Tone Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 - skrev (På 2.3.2007 den 11.09): Takk til forfatteren for grei forklaring.Hadde en mistanke om en overskytende bokstav.Ellers :denne gangen har vi fått en skikkelig vrien oppgave.Håper å komme i land en gang.... hei JAA. Kan trøste deg med at du kommer i mål, men du vil nok måtte legge mye mer tid i nr 10, enn de andre tror jeg. Jeg er ferdig nå, og det har kostet meg mye tid og leting, og faktisk irritasjon :o), for å komme i mål. Til deg og dere andre, her blir det mye leting, både i synonymordbok, fremmedordbok og ikke minst Tanum. For de som ikke har noe av dette elektronisk, blir det å bla og bla og lete og lete. Etter denne Nøtta må jeg si at nå ligner det på "norges vanskeligste kryssord" :o) Skal utvide mitt abonnement i kunnskapsforlaget ytterligere, det er sikkert og visst :o) Lykke til! mvh Tone Innlegg redigert. (03-03-07 13:14)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå