Gjest Gerd Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hei. Jeg sitter fast. Trodde jeg hadde funnet dette som bl.a. brukes til likør, men akk og ve, det var bare A-en som klaffet med de kryssende ordene.Er det noen som vil avsløre hvor jeg kan begynne å lete etter svaret. Hele ordet er på 13 bokstaver og det eneste jeg med ganske stor sikkerhet mener er riktig, er A som 2. bokstav, S som 4. og K som 4. siste, altså: *A*S*****K*** Jeg undres også på om "B" er korrekt som 2. bokstav i "de er laget av silke" Kjempeglad for svar Gerd
Gjest JAA Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hei. To bokstaver hos deg er feil :K og B.
Gjest Gerd Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Tusen takk JAA Da må jeg finne en annen dumrian. Gerd
Gjest Solveig Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hei Gerd Jeg har ikke x-ordet selv, men: I dokpro-ordboka står det:likø'r m1 (gj fr fra lat. liquor 'væske', besl med likvid) brennevin tilsatt sukker og SMAKSSTOFFER Søk på "tilsetningsstoff " her i NKL med S som femte bokstav. Slå så opp dette ordet i Fremmedordboka i Ordnett. Mvh Solveig Innlegg redigert. (02-28-07 23:46)
Gjest Gerdh Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hei Solveig. Jeg har funnet svaret, men det var ikke i nærheten av hva jeg først trodde. Jeg forsøkte meg med F som 6. bokstav, og da poppet svaret opp som troll av eske. Takk for hjelp Gerd Innlegg redigert. (03-01-07 00:38)
Gjest Solveig Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Ja, vel. ja da så. Da må det være noe helt andre greier du kom i mål med en hva jeg foreslo. Prøvde bare og hjelpe. Mvh Solveig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå