Gå til innhold

Nøtta 4 (til forfatteren)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er OK at nøtta et litt vrien, men alt med måte.

Jeg kontaktet Allers ang "beskyttelsesutstyr for skip" og fikk et svar som er et annet ord for hakapik. Så vidt jeg vet er det noe en bruker i selfangst, og kan vel neppe betegnes som beskyttelsesutstyr for skip.

Var det et triks for å villede fienden?

Gerd

Fortsetter under...

Gjest xordforfatteren
Skrevet

Såvidt jeg kan begripe har min løsning IKKE noe med hakapik å gjøre!

Skrevet

Ikke vet jeg, men da jeg skrev den løsningen jeg fikk oppgitt i feltet "angi søkeord" i Norsk Kryssordleksikon, kom svaret "hakapik opp.

Da er det noe som har sviktet hos dem, og jeg bøyer meg i støvet.

Gerd

Skrevet

Har du prøvd å skrive det ordet du fikk oppgitt i NRO, for å se forklaringen på det?

Tone

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke, men nå har jeg prøvd det, og da ble det jo ikke så bort i natta likevel. Bøyer meg enda mer i støvet og rødmer.

Gerd

Skrevet
  - skrev (På 25.1.2007 den 16.04):

Har du prøvd å skrive det ordet du fikk oppgitt i NRO, for å se forklaringen på det?

Tone

Forstår ikke helt hvor du vil hen Gerd med "alt med måte". Når en oppgave har høy vanskelighetsgrad så skal vi lete med lys og lykte. Det er jo det som gjør denne oppgaven så gøy.

Beskyttelsesutstyret vi skal fram til er velkjent for sjøfolk, og som Tone sier, du finner en fullgod forkklaring i NRO som er forfatterens kilde. NKL er ikke en kilde han bruker. Derfor kan du heller ikke alltid bruke definisjonene der.

Nina

Ser ut til at innleggene våre krysset hverandre.

Nina

Innlegg redigert. (01-25-07 18:04)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...