Gjest Elna Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Nå står jeg helt,fullstendig bommende fast.De to nederste hjørnene har så visst satt opptil flere grå hår i hodet ! Kan noen hjelpe meg med å bekrefte eller avkrefte følgende :Avta i styrke,andre bokstaven er l eller r, fartøy der nest siste er a (helt umulig !),kan oppførsel være : andre er ø eller u.Har lært litt å bruke ordnett,men får ingen hjelp der.
Gjest nina Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Hei Elna. Dersom du ikke finner noe i ordnett, så kan du kanskje med hell forsøke BOKMÅLSORDBOKEN. Vil tro du finner noe av det du spør om der. Nina
Gjest Elna Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Nå står jeg helt,fullstendig bommende fast.De to nederste hjørnene har så visst satt opptil flere grå hår i hodet ! Kan noen hjelpe meg med å bekrefte eller avkrefte følgende :Avta i styrke,andre bokstaven er l eller r, fartøy der nest siste er a (helt umulig !),kan oppførsel være : andre er ø eller u.Har lært litt å bruke ordnett,men får ingen hjelp der. Hei Nina. Hvis du med bokmålsordboken mener Norsk Riksmålsordbok,så har jeg brukt den fra alle bauger og kanter.(det er muligens måter jeg ikke har lært ennå.)Derfor disse bønnene om hjelp.
Gjest nina Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Nei, jeg mener ikke Norsk Riksmålsordbok. Den er en av kildene forfatteren bruker. Hvis du leser oppe i oppgaven så lister forfatteren opp de hjelpemidlene du trenger for å løse oppgaven. Bokmålsordboken er en av dem. Under punktet "nyttige linker" i åpningsbildet her på diskusjon finner du adressen flere steder. Du bruker den på samme måte som Norsk riksmålsordbok. Nina
Gjest Jan Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Nå står jeg helt,fullstendig bommende fast.De to nederste hjørnene har så visst satt opptil flere grå hår i hodet ! Kan noen hjelpe meg med å bekrefte eller avkrefte følgende :Avta i styrke,andre bokstaven er l eller r, fartøy der nest siste er a (helt umulig !),kan oppførsel være : andre er ø eller u.Har lært litt å bruke ordnett,men får ingen hjelp der. Avta i styrke:riktig med l som andre bokstav.Fartøy med a er riktig,og sannsynligvis ø i oppførsel.Men jeg finner ikke hva videre og flatere blir.Har følelse for et ord som begynner med p,men finner ikke rett forklaring.Riktig eller galt ?
Gjest svima Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Du finner bli videre og flatere i Tanum. L er korrekt, men P skal du se bort fra. Du må bare bla og lete i Tanum til du finner det. Du finner det ikke andre steder. Mange av ordene er i Tanum denne gangen, og det gjør det vanskeligere å komme i mål. mvh Svima
Gjest Jan Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Avta i styrke:riktig med l som andre bokstav.Fartøy med a er riktig,og sannsynligvis ø i oppførsel.Men jeg finner ikke hva videre og flatere blir.Har følelse for et ord som begynner med p,men finner ikke rett forklaring.Riktig eller galt ? Takk til svima for gode råd.Jeg er i havn ! Har prøvd alt annet enn nye Tanum på videre og flatere uten å lykkes.Strevde lenge med den som er helt forrest.Fant den i NRO,også her i NKL,men da med annet spørreord. Dette som tips til de som ennå sliter litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå