Gå til innhold

Vedr. Ordnet.no

Anbefalte innlegg

Gjest nina

Hei.

Er det noen som kan svare meg på om på følgende:

Etter at jeg hadde et prøveabonnement på ordnett og gikk over til å bli betalende medlem så har jeg hatt samme åpningsbilde. Det vil si at jeg har kommet rett inn i ordboken, og at det første ordet jeg søkte på i ordboken har vært forhåndslagret når jeg har gått inn. Har i tillegg måtte hake av for hva jeg hadde tilgang til hver gang. Ved søk har jeg fått opp uendelige alternativer.

Så i kveld har jeg vært inne og gjort noe på Verktøy og slettet noe som heter informasjonskapsler og slett filer, her gjorde jeg noe feil men vet ikke om det har betyding. Haket ikke av for slett alt frakoblet innhold.

Da jeg senere i kveld skulle inn i ordnett igjen så var det ikke mulig å hake av for de ordbøkene jeg har tilgang til.

Gikk da inn og registrerte meg på nytt. Nå får jeg opp et nytt åpningsbilde (Ny slangebok på trappene) samt at søkefeltet er tomt og alle tilgjengelige ordbøker automatisk er haket av.

Da jeg så søkte på de samme ordene som tidligere i dag så var plutselig søket veldig begrenset. Og det er egentlig dette jeg lurer på. Er det forskjell på prøveabonnement og fast abonnement.

Nina

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/12233-vedr-ordnetno/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjarne

hei, Nina

Det skal vel ikke i prinsippet være noen forskjell på prøveabonnement og betalt abonnement. Jeg har også hatt litt problem med ordnett et par ganger, bl. a. ved at jeg plutselig ikke hadde tilgang til alle de bøkene jeg har abonnement på. Det jeg gjorde i disse tilfellene, var at jeg rett og slett sendte mail eller ringte til Kunnskapsforlaget og ba dem ordne opp i dette. Dette gjorde de raskt og greit. Jeg vet ikke om dette er et godt råd, men det funket for meg og finner du ingen bedre måte - så prøv, jeg tror det løser saken. Kanskje er det andre som har bedre råd?

Lykke til videre - hilsen Bjarne

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/12233-vedr-ordnetno/#findComment-52701
Del på andre sider

Gjest nina

Nei, jeg er kommet inn igjen på ordbøkene. Det hjalp å registrere seg på nytt.

Det som var så rart er at åpningsbildet er helt forandret, samt at ved søk på ord som jeg slo opp på i formiddag plutselig hadde et mye mer begrenset utvalg av alternativer.

Et av ordene jeg søkte på var "siden". I formiddag fikk jeg opp noen og 30 ord og måtte klikke meg inn på hvert enkelt for å lete. I kveld var dette søket begrenset til 4-5, og ordet jeg var ute etter kom i dette søket opp som eget alternativ. Snakker om Synonymord.

Nina

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/12233-vedr-ordnetno/#findComment-52702
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...