Gå til innhold

K&T nr. 7 Vått og tørt

Anbefalte innlegg

I denne oppgaven skal vi frem til en nobelprisvinner. Har søkt i NKL, div. kryssordbøker, Eniro og Goggle. Jeg finner ikke noen som passer med mine bokstaver.

Noen som har funnet ut av denne personen? Har selv AM_ON, skal jeg ha en M el. en N i det tomme feltet?

Så har jeg et spørsmål vedr. Nostalgi. Arrestert, andre linje fra toppen helt til venste. Har tatt ved _ing___net. Hvor kan jeg finne dette?

Nina

Innlegg redigert. (04-30-06 22:17)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/12229-kt-nr-7-v%C3%A5tt-og-t%C3%B8rt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anita_m

Hei Nina!

M'en din i Nobelprisvinneren din er nok gal. Om du endrer den så skulle det gå greit å finne denne personen.

Når det gjelder å arrestere, og andre slike uttrykk så finner du det ofte ganske greit ved å gå inn på ordnett og søke på ordet - i dette tilfellet arrestere. I synonymordboka der har de tatt med ganske mange slike uttrykk, og det var her jeg fant det - har selv aldri hørt uttrykket. Men NB - gå IKKE inn på avansert søk, men søk på normalsøk.

Lykke til!

Anita

Takk for hjelpen Anita. Nå fant jeg ut av begge deler. Men, i min elektroniske utgave av ordnett måtte jeg søke i fritekstsøk ikke normalsøk for da fikk jeg ikke opp noen treff.

Når det gjelder de formuende så er det faktisk litt vittig at det var nettopp sønn som var løsningen. Har nettopp lest ferdig Tyvenes marked av Jan Guillou. Den handler jo nettopp om dette og være formuende, om rikmannsmenn som tjener sin formue på finurlige forretningstransaksjoner og rikmannssønner som bruker dem.

Nina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...