Gjest margot Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 jeg har litt vanskelig for å tro det, men det er kanskje riktig at himmellegemer = skyer? er det noen som kan bevise det for meg? hilsen margot
Gjest nina Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Satt igjen med samme følelse som deg Margot da jeg løste oppgaven. Så "kreativ" som kryssordforfatterne i Allers er blitt i det siste er det ingen ting som forundrer lenger. Jeg trodde skyer var et naturfenomen? Nina
Gjest margot Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 ja, nina, og jeg trodde at et legeme måtte ha fast form, og ikke være tåkedotter? margot
Gjest Guttorm Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Uten å være ekspert på noen måte kan jeg likevel nevne noe som finnes i Storenorskeleksikon: Magellanske skyer: Disse oppfattes som satellitter til Melkeveisystemet: De klassifiseres som irregulære galakser. Dermed kan kryssordforfatterens bruk av synonymene forsvares mener jeg. Guttorm
Gjest margot Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Hei Guttorm, jeg tenkte på stjernetåker, men fant ikke noe som kunne forsvare det. takk for bekreftelsen, det skal jeg inn i Store norske og lese mer om. hilsen margot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå