Gå til innhold

Humorpoeten 42

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til

Plagiat 7 b. har opp_ulk eller ulp dersom det er riktig at det glassperler vi har til kjedet.

Nina

Ps! Ut fra aktiviteten siste uke her på diskusjonssiden virker det nesten som den er nedlagt?? Håper da ikke det, eller?

Fortsetter under...

Gjest Guttorm
Skrevet

Jeg tenker at det her tenkes på "oppgulp". Som Humorpoetens løsningsord, kan dette være brukbart, eller hva?

Guttorm

Skrevet

Har vært inne på tanken på at oppgulp var løsningen ja, men var litt usikker på om det kunne være riktig. Takk for hjelpen.

Nina

Skrevet

Trenger hjelp til

Plagiat 7 b. har opp_ulk eller ulp dersom det er riktig at det glassperler vi har til kjedet.

Nina

Ps! Ut fra aktiviteten siste uke her på diskusjonssiden virker det nesten som den er nedlagt?? Håper da ikke det, eller?

hei Nina!

Det ser ut som bråk kan ha to løsninger?

hvis dette plagiatet feks dreier seg om Elvis-låter, tror jeg at jeg ville satse på opphulk.

oppgulp forbinder jeg med å lage noe som er dårligere enn det man tidligere har laget.

Ta for all del dette med en klype salt, for jeg kan selvsagt ikke DOKUMENTERE noe av dette.

hilsen Margot

Skrevet

Hei Margot. Du er absolutt inne på noe der ang. Elvis. På en annen side er vel det å lage noe dårligere enn det som er laget tidligere også et plagiat, f.eks. den sangen er en dårlig plagiatlåt av.... Skulle vært artig å høre flere synspunkter på dette.

Når det gjelder ditt styre tror jeg jeg ville satse på etat.

Nina

Gjest Guttorm
Skrevet

I bokmålsordboka er oppgulp bl.a. forklart med "ukritisk gjengivelse", så jeg holder på den.

Guttorm

Annonse

Gjest Steinar
Skrevet

Hei!

Jeg fant også frem til OPPGULP, imidlertid, "til kjedet" fikk jeg GLASSKULER, ikke glassperler. Med -perler blir det en bokstav for mye. Lykke til!

Steinar

Skrevet

Det er riktig Steinar. Har glasskuler, men hadde opprinnelig hengt meg opp i glassperler. Måtte skifte mening for få noe mening. Det gikk litt fort da jeg skrev innlegget ser jeg. Du vet, øyet leser en ting, men hjernen oppfatter noe annet.

Nina

Skrevet

Hei,

enig med deg nina og guttorm i at det må være oppgulp, etter å ha tenkt og lett litt.

opphulk arkiveres herved som et av mine fantasifostre.

margot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...