Gå til innhold

Spissfindig - Kryss og tvers nr. 9

Anbefalte innlegg

Gjest Belladonna

Jeg har sett det har vært flere spørsmål ang. dette kryssordet, særlig øvre høyre hjørne. I de tomme ruten i dette kvadratet kan man f. eks. bruke "a".

Jeg er litt i tvil om hvilken vokal som passer i linje 8 nedenfra, kolonne 7 fra høyre. Jeg kan ikke se at det blir noe annet ord enn "fang" vannrett. Da blir det "tia" loddrett. Det betyr jo tante på spansk, så da er vel det brukelig?

To linjer under hvor det står "lkn" kan man bruke omtrent alle vokaler og få et ord med mening.

Til dere som har spørsmål om Kryss og tvers nr. 10, abonnerer dere på bladet?

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/11779-spissfindig-kryss-og-tvers-nr-9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett det har vært flere spørsmål ang. dette kryssordet, særlig øvre høyre hjørne. I de tomme ruten i dette kvadratet kan man f. eks. bruke "a".

Jeg er litt i tvil om hvilken vokal som passer i linje 8 nedenfra, kolonne 7 fra høyre. Jeg kan ikke se at det blir noe annet ord enn "fang" vannrett. Da blir det "tia" loddrett. Det betyr jo tante på spansk, så da er vel det brukelig?

To linjer under hvor det står "lkn" kan man bruke omtrent alle vokaler og få et ord med mening.

Til dere som har spørsmål om Kryss og tvers nr. 10, abonnerer dere på bladet?

hei belladonna

ja jeg abonnerer på bladet.

får det da noen dager før salg i butikken.

når det gjelder nr 9 og spissfindig husker jeg ikke hva jeg skrev der og bladet har jeg sendt inn.

hilsen lin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...