Gå til innhold

Dagsavisen nr 30

Anbefalte innlegg

Gjest Mette
Skrevet

Mangler et ord,og det er NORDMANN.

Har:-e--døl.

Hva kan det bli??Står helt dønn fast.Hjelp!!

Gjest margot
Skrevet

Hei Mette!

Greit om vi skværer opp?

kan du bruke teledøl?

margot

Gjest Mette
Skrevet

Mange takk skal du ha,Margot.Ja,det passet helt perfekt.Du må unnskylde meg,for det var ikke meningen at mitt dårlige humør skulle ramme deg.Jeg beklager SÅ mye.Takk for hjelpen igjen.Håper jeg kan hjelpe deg en annen gang:)

Gjest margot
Skrevet

Hei Mette!

Takk skal du ha. Jeg tenkte meg nok ikke skikkelig om med det innlegget, jeg så liksom ikke på det som en selvfølge i gi løsningsordet når jeg hadde løst kryssordet og hadde lyst til å sende det inn. Men jeg kunne gi et tips om hva slags plante det dreide seg om, og uttrykte meg veldig feil.

Ha en fin kveld!

margot

Skrevet

Hei, Margot.

Du har slett ikke uttrykt deg veldig feil - i ditt aller første Foruminnlegg formulerte du deg tvert om på en meget forbilledlig måte, ved at du innsnevret leteområdet til den som spurte på en måte som burde gjøre det overkommelig for vedkommende å selv orientere seg mot løsningen.

Det er ingen selvfølge at fasitløsninger skal legges ut på nettet i stort omfang mens løsningen pågår - fasitene til de enkelte oppgaver vil være tilgjengelig for alle på et senere tidspunkt, og hver og en vil da kunne sammenligne sine egne løsninger med disse.

Selv om det her i Allers-linken har utviklet seg en ukultur med utlegging av ordrette fasitløsninger som tidvis har sklidd ut i det komplett absurde, betyr ikke det nødvendigvis at denne primitive praksis er "riktig" eller ønskelig - jeg vil for min del si at det er demoraliserende og på sikt bidrar til å skape dårligere kryssordløsere, som utvikler aversjon mot ordbøker og oppslagsverk og reagerer med forbitrelse og sinne om de en sjelden gang oppfordres til å lete i slike kompliserte innretninger etter løsningsord.

Da jeg leste ditt første Foruminnlegg syntes jeg det var et av de bedre innlegg jeg hadde lest på lenge.

Du har ingenting å unnskylde deg for, og er i din fulle rett til å formulere dine dine innlegg akkurat som du selv finner hensiktsmessig.

Mvh Skjye.

Gjest margot
Skrevet

Hei Skye,

for meg er kryssord jakten på ord og uttrykk. det er spennende og utviklende, jeg har alltid noe å strekke meg etter, men jeg må ikke nødvendigvis greie å løse hele kryssordet.

kryssord er en form for jakt? ordjakt. som jeger ville jeg bli veldig glad for å få tips om hvor byttet befant seg, eller få bekreftet/avkreftet evt. feilspor. og hvis jeg nå allikevel ikke fant byttet, så hadde jeg ganske sikkert lært mye annet underveis, som kunne være nyttig en annen gang.

jeg ville føle meg forferdelig snytt hvis noen la byttet foran meg, ferdig skutt, partert og stekt.

greier jeg ikke å løse et kryssord, vel, så greier jeg det ikke, og syns nok at da skal andre ha æren for det.

hilsen margot

Gjest margot
Skrevet
  - skrev (På 1.8.2005 den 2.41):

Hei, Margot.

Du har slett ikke uttrykt deg veldig feil - i ditt aller første Foruminnlegg formulerte du deg tvert om på en meget forbilledlig måte, ved at du innsnevret leteområdet til den som spurte på en måte som burde gjøre det overkommelig for vedkommende å selv orientere seg mot løsningen.

Det er ingen selvfølge at fasitløsninger skal legges ut på nettet i stort omfang mens løsningen pågår - fasitene til de enkelte oppgaver vil være tilgjengelig for alle på et senere tidspunkt, og hver og en vil da kunne sammenligne sine egne løsninger med disse.

Selv om det her i Allers-linken har utviklet seg en ukultur med utlegging av ordrette fasitløsninger som tidvis har sklidd ut i det komplett absurde, betyr ikke det nødvendigvis at denne primitive praksis er "riktig" eller ønskelig - jeg vil for min del si at det er demoraliserende og på sikt bidrar til å skape dårligere kryssordløsere, som utvikler aversjon mot ordbøker og oppslagsverk og reagerer med forbitrelse og sinne om de en sjelden gang oppfordres til å lete i slike kompliserte innretninger etter løsningsord.

Da jeg leste ditt første Foruminnlegg syntes jeg det var et av de bedre innlegg jeg hadde lest på lenge.

Du har ingenting å unnskylde deg for, og er i din fulle rett til å formulere dine dine innlegg akkurat som du selv finner hensiktsmessig.

Mvh Skjye.

Hei Skjye,

Dette forumet blir visst for komplisert etter hvert. Her tør jeg ikke komme med tips av redsel for å bli skjelt ut. Her tør jeg ikke spørre om noe av redsel for å få løsningsord som jeg egentlig ikke har bedt om. Hadde jeg sett litt på siden før jeg gikk inn, hadde jeg nok holdt meg «hjemme».

Dette var ikke morsomt i det hele tatt, og dette vil jeg ikke være med på lenger. Og den diskusjonen som er på gang i kveld, får de fullføre uten meg.

Takk for støtte!

Hilsen margot

Skrevet
  - skrev (På 31.7.2005 den 19.42):

Mangler et ord,og det er NORDMANN.

Har:-e--døl.

Hva kan det bli??Står helt dønn fast.Hjelp!!

Hei igjen, Margot.

Jeg liker den grunnholdning til kryssordløsning som du legger for dagen - en holdning av vital betydning med tanke på fremtidig erobring av nytt kryssordland og tilegnelse av reelle kryssordkunnskaper som sitter lenge etter at den dagsaktuelle oppgave er løst.

Disse "løserne" som stadig bæljer etter ordrette fasitløsningsord servert på tåteflaske lærer i realiteten ingenting, og later heller ikke til å være interessert i det - deres vanskjebne vil være evig stillstand og stagnasjon i det kryssordmessige bleiestadium de aldri vokser seg ut av.

Kritikk fra den kant trenger du ikke bekymre deg nevneverdig om - den er kort og godt verdiløs og uten betydning og kan med fordel ignoreres.

Det er ingen grunn til at du skal skremmes bort fra Forumet på grunn av noen spredte kontroverser.

Når du har lest innleggene regelmessig over noen tid, vil du se at der befinner seg sterkt divergerende personligheter bak de forskjellige signaturer, og at nyansespekteret i uttrykksmåte og tilnærming til kryssord spenner meget vidt - vi er rett og slett individualistiske, med større eller mindre fascinasjon for kryssord som eneste absolutte fellesnevner.

Dette er bare som det skal være - det mektige spennet i kompetansenivåer og individuelle tilbøyeligheter er selve nerven i dette spesielle kryssordsamfunn.

Forumet kan nok virke litt forvirrende den første tiden man er innom og leser innleggene, men etter hvert vil du ganske sikkert finne ut av sakene og utvikle din egen spesielle Margot-stil, som du utformer dine innlegg etter.

Jeg er overbevist om at det renner ekte kryssordblod i dine årer, og at du vil bli en berikelse for Forumets spesielle miljø.

Mvh Skjye.

Gjest margot
Skrevet

Takk Skjye!

Jeg har stilt veldig mange dumme spørsmål i mitt liv, men jeg har fått enda flere kloke svar tilbake.

Jeg kommer nok til å stille enda flere dumme spørsmål resten av mitt liv, for kryssord og verden er en stor gåte.

LIVET ER HERLIG!

Hilsen margot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...