Gjest Bente Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Hei, kan noen hjelpe meg med brennevinsbeholder (11 bokstaver), har _l_d_______ og urolig (7 bokst.) _r_p___? Bente
Gjest blåmann Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 for enkelte kan brennvin være forbundet med glede. tripp tripp ?
Gjest Elin Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Hei Bente ! Fikk gledeskagge jeg, men vet jo ikke om det er riktig. Tror det . Hva har du på urolig og gi skurrende lyd ? Ha en fin dag :)
Gjest nina moldestad Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Holder på med innspurten, men roter med to ord. Det et "lett bøyelig" 7 bokst. har _n_p_e_, og "fugl" 9 bokst. har _v_r___i_. Her er nok noe feil i løsningen min, men greier ikke se hva. Kan noen være snill å hjelpe? Nina
Gjest bente Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Hei! Bokstavene i "fuglen" din er riktige. når det gjelder det andre ordet har jeg en r der du har n.... bente
Gjest Belladonna Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Begynn fuglen med "svart". Det andre ordet vet jeg ikke, for jeg har ikke bladet. :-)
Gjest nina moldestad Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Kjekt å høre fra deg Belladonna. Når det gjelder fuglen har jeg skrevet dvergmeis. Men så skulle jeg ha et land ned på M-en, og en har jo lett for å henge seg opp i nøkkelordet bokstavelig. Det medførte at det eneste landet jeg kunne finne var Chile, men det passet ikke inn med bortsett fra L-en. Har derfor tenkt litt som i poeten og skrevet Smøla på land. Håper ikke for mange ler av forslaget mitt. Nina
Gjest Elin Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Jeg finner ikke ut av et par ord. På urolig har jeg.r.p... Gi skurrende lyd ...a.t. Er det riktig så langt ? Har lett etter ord som kan passe ,men sliter. Kan noen hinte litt eller gi en bokstav ? Om fuglen begynner på svart som en nevnte, blir land ... Trodde det var chile jeg,men det går jo ikke.
Gjest nina moldestad Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Hei Elin. Om fuglen begynner på svart eller dverg går det ikke opp med Chile så langt jeg kan finne ut av. Det nærmeste jeg kom var dverghøns, men da passer det ikke på slutten. Når det gjelder gi en skurrende lyd har jeg fått skratte og urolig eruptiv. Håper løsningen min er korrekt nå. Nina
Gjest Grete Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Holder på med innspurten, men roter med to ord. Det et "lett bøyelig" 7 bokst. har _n_p_e_, og "fugl" 9 bokst. har _v_r___i_. Her er nok noe feil i løsningen min, men greier ikke se hva. Kan noen være snill å hjelpe? Nina Hei! På "Lett bøyelig" har jeg fått kreppen. Hva kan yrkesantrekk være? Grete
Gjest Belladonna Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Hei Elin. Om fuglen begynner på svart eller dverg går det ikke opp med Chile så langt jeg kan finne ut av. Det nærmeste jeg kom var dverghøns, men da passer det ikke på slutten. Når det gjelder gi en skurrende lyd har jeg fått skratte og urolig eruptiv. Håper løsningen min er korrekt nå. Nina Fuglen kan bli dverghøne. Passer det inn, Nina?
Gjest Guttorm Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hei, kan noen hjelpe meg med brennevinsbeholder (11 bokstaver), har _l_d_______ og urolig (7 bokst.) _r_p___? Bente Jeg skriver Svartibis på fugl og Silla på land. Silla, Koguryo og BaekJe eksisterte for ca. 1400 år siden som dynastier i Østen. Guttorm
Gjest nina moldestad Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Tusen takk Guttorm. Hadde notert meg svartibis som alternativ, men har nok stirret meg ihjel på feil bokstav. Nina
Gjest Grete Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har også fått svartibis på fufl og Silla på land. Mitt x-ord har "løst seg" på den måten :-) Grete
Gjest Grete Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hei! På "Lett bøyelig" har jeg fått kreppen. Hva kan yrkesantrekk være? Grete Du milde...det skal selvsagt stå fugl..
Gjest Elin Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Da var svartibis rett allikevel da... Jeg fant ikke ut av land ! Tusen takk for hjelp alle sammen !!
Gjest anne-marie Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har også fått svartibis på fufl og Silla på land. Mitt x-ord har "løst seg" på den måten :-) Grete Kan noen hjelpe meg med: UROLIG OG YRKESANTREKK??? mvh.anne-marie
Gjest Elin Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Urolig er eruptiv. Har ikke funnet antrekket enda. Kan det være ride.... ? Kunne passt med mine bokstaver. Har slått det opp og finner ride... og pike..., vet ikke helt jeg Hva skrev du på enorm ? Har himmel.o.
Gjest Guttorm Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Prøv heller "grapsen" på urolig. Da finner du også yrkesantrekk. Lykke til. Guttorm
Gjest blåmann Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hei, kan noen hjelpe meg med brennevinsbeholder (11 bokstaver), har _l_d_______ og urolig (7 bokst.) _r_p___? Bente Interessant variant med Silla. Ellers finnes det også en løsningsvariant der både landet og fuglen står i de oppgitte kildebøkene. Derimot måtte jeg ty til NRO I-IV for å finne noe på 'urolig', så kanskje det finnes andre løsniger der (siden ingen har kommentert tipset, er det vel forkastet tvert...)
Gjest Olav Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Prøv heller "grapsen" på urolig. Da finner du også yrkesantrekk. Lykke til. Guttorm Når det gjelder annen løsningsvariant, har jeg et spørsmål: Kan sko regnes som fremkomstmiddel på samme måte som ski, idette tilfelle "miniski"? I så fall har vi enløsning uten å gå flere hundre tilbake i historien for å finne navn på land.
Gjest Grete Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Interessant variant med Silla. Ellers finnes det også en løsningsvariant der både landet og fuglen står i de oppgitte kildebøkene. Derimot måtte jeg ty til NRO I-IV for å finne noe på 'urolig', så kanskje det finnes andre løsniger der (siden ingen har kommentert tipset, er det vel forkastet tvert...) Jeg hadde finnsko først, og dermed Chile og dverghøne, men vurderte sterkt om sko var et fremkomstmiddel og fant ut at det kanskje ikke var det? Grete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå