Gjest marit Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 må ha en feil i venstre hjørne, finner ikke plagg og plante. resten er grei
Gjest Dag Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Hei Marit. Plagget du leter etter bruker du sikkert selv på beina.Planten finner du blant "ormer".Litt tynn,men den har aks.Håper det hjelper. Dag.
Gjest CS Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 14.57): må ha en feil i venstre hjørne, finner ikke plagg og plante. resten er grei Planten har du i hvert fall på beina.....
Gjest blåmann Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 15.12): Hei Marit. Plagget du leter etter bruker du sikkert selv på beina.Planten finner du blant "ormer".Litt tynn,men den har aks.Håper det hjelper. Dag. .... fant ingen ormer... men satset på fruesko... (ikke på beina)
Gjest Dag Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Hei til alle. CS har nok rett i sitt forslag.Men det finnes noe som heter ORMEAKS.Dermed er det alternative løsninger på oppgaven. Hva som er riktig eller ikke er en smaks sak.Den som lager oppgavene blir som regel sittende igjen med en dobbelt løsning.-Jeg tror det blir vanskeligere å lage en entydig oppgave enn hva vi "løsere" kommer frem til. Thats life. Dag.
Gjest marit Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 15.33): Planten har du i hvert fall på beina..... valgets kvaler, ormeaks eller fruesko? Men nå fikk jeg problemer med smykke og båt. har visst rotet litt
Gjest Dag Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Hei igjen. CS har helt rett.Han tar sjelden feil og derfor bukker jeg i støvet for hans løsning.Smykke blir det samme(seDD). Dag.
Gjest Dag Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Hei igjen. Ordet ORMEAKS står i NKL.Det var der jeg fant det og jeg kan kanskje gå ut av dette med et litt løftet hode. Dag.
Gjest Dag Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 15.52): valgets kvaler, ormeaks eller fruesko? Men nå fikk jeg problemer med smykke og båt. har visst rotet litt Hei Marit. Båten blir som du skjønner etter litt frem og tilbake den samme. Out..er løsningen.Hva Ova spør etter er jeg ikke sikker på.-Jeg synes denne "diskusjonen" på NKL er veldig artig.Det viser hvor forskjellig vi noen ganger tenker og samtidig kommer vi frem til løsninger .CS,kan du svare på om ormeaks er galt? Hilsen Dag.
Gjest blåmann Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Hei, Ormeaks (Parapholis strigosa) er en plante i grasfamilien. Den står i Gyldendals store nordiske flora, og finnes også i en svensk flora på nettet. Vanskelig å oppdage når den ikke blomstrer - sikkert derfor jeg ikke fant den...
Gjest ova Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 16.46): Hei igjen. Ordet ORMEAKS står i NKL.Det var der jeg fant det og jeg kan kanskje gå ut av dette med et litt løftet hode. Dag. Hei Dag ! Det jeg sitter og lurer på, er denne drapsmannen. Finner egentlig ikke svar i bøkene mine- er forøvtig ikke flink til å lete i NRO ennå. Jeg har nærmest "konstruert" et svar med utgangspunkt i gammalnorsk.Men er ikke sikker på at jeg kan bruke det. Kan du hinte meg litt ?
Gjest Dag Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Hei Ova. Det er gamle nyheter på TV.Jeg skal prøve.En person fra Sevilla kunne kanskje ha gjort noe med vedkommendes utseende.Kryptisk som det må være på lørdagen.Lykke til . Dag.
Gjest ova Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 1000 (Ja ) Kryptisk skal det forsatt være . Takk skal du ha. Ova
Gjest Dag Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 17.22): Hei Dag ! Det jeg sitter og lurer på, er denne drapsmannen. Finner egentlig ikke svar i bøkene mine- er forøvtig ikke flink til å lete i NRO ennå. Jeg har nærmest "konstruert" et svar med utgangspunkt i gammalnorsk.Men er ikke sikker på at jeg kan bruke det. Kan du hinte meg litt ? Hei ova. Stemmer du høyre er du ...De fleste menn kan anlegge et slikt.Jeg liker det ikke.Nærmere kan jeg ikke komme.Hvis du har en hustru,la henne være i fred.Vedkommende var ikke hyggelig mot sine.Nærmere kan jeg ikke komme uten å si navnet.-Ha en hyggelig kveld. Dag
Gjest bente og iver Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 14.57): må ha en feil i venstre hjørne, finner ikke plagg og plante. resten er grei hei Ova. Drapsmannen din er knyttet til et sagn. Vedkommende blir alltid omtalt med fortittelen Ridder......... Han hadde (som Dag antyder) en litt orginal måte å få skilsmisse på. Dette var før barberhøvelen var oppfunnet. iver
Gjest ova Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 18.05): 1000 (Ja ) Kryptisk skal det forsatt være . Takk skal du ha. Ova Hei Dag. Jo. jeg forstod det meste av det du sa. Jeg vet godt hva menn har, eller rettere sagt ,kan ha. Her i området viser de gjerne litt av det ! ( Nå er jeg bra kryptisk, nå) Dette stemmer så godt med det svaret jeg har. Jeg prøvde å si "ja opphøyd i 1000" i forrige svar Ha en fortreffelig aften, som Dawy sier !
Gjest ova Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 18.44): hei Ova. Drapsmannen din er knyttet til et sagn. Vedkommende blir alltid omtalt med fortittelen Ridder......... Han hadde (som Dag antyder) en litt orginal måte å få skilsmisse på. Dette var før barberhøvelen var oppfunnet. iver Hei dag og iver Jeg hadde siste leddet riktig. Jeg visste at det kunne bety mann, som utnavn. Men førsteleddet ble feil. Hadde et annet adjektiv , ill av "hin illi" Hadde faktisk tenkt å argumentere for å få mitt forslag godtatt. Men hadde vel på følelsen av at det ikke var akkurat dette de var på jakt etter. Så jeg takker dere begge to så hjertelig- nå får jeg en rolig natt! Hilsen ova
Gjest marit Skrevet 21. september 2003 Skrevet 21. september 2003 - skrev (På 20.9.2003 den 14.57): må ha en feil i venstre hjørne, finner ikke plagg og plante. resten er grei sliter fortsatt med venstre hjørnet, nå er det oskereia som lager problemer . Har noen litt hjelp til meg?
Gjest hans Skrevet 21. september 2003 Skrevet 21. september 2003 Jeg er sikkert dum og teit, men denne morderen skjønner jeg ikke bæra av, prøver å tenke kryptisk, men finner ikke et stikkord som det kan relateres til, kan det være oppg. 39 kanskje?
Gjest bente og iver Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Hei Hans. Det er ikke så rart om du blir forvirret, drapsmannen oppstår først i nr.39. Hei Marit. Regner med at du fikk svar på oskreia ved andre forsøk? iver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå