Gjest Ellen - Mari Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har slått opp på adhesiv både her og der, kan ikke forstå at det er riktig. Men - hvis LAKEN ikke er et ord som står i NKL, kunne SKARP bli TYDELIG eller EVNERIK Einar Hei cs Det må vel være at løype er for laget av fisk(avfall) for å brukes til kreatur. Ellen - Mari Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåmann Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hei! Kan noen hjelpe meg med det siste ordet. Da vil også stat falle på plass. Det gjelder noe som kan bli opp til 56 cm. lang. Har bokstavene _lap_e___e_e_. Nina I NRO er fiskefôr definert slik: "fiske|fôr, et, særl. landbr., fiskeavfall brukt til fôr." (Men den gangen var nok fiskeoppdrett en temmelig liten næring...) Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hei! Kan noen hjelpe meg med det siste ordet. Da vil også stat falle på plass. Det gjelder noe som kan bli opp til 56 cm. lang. Har bokstavene _lap_e___e_e_. Nina Oh my lord.At noen orker å bryne hjenebarken SÅ til de grader!!!!!!! Jaja,det er jo en hel tusing i vinst av alle de 100000000000.som har sendt inn,.hehe. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elin Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Synes det er gøy med litt hodebry jeg !!! Får virkelig vridd hjernen på nøtta enkelte ganger, som i nr 20. Dessuten har jeg vært så heldig å vunnet den nettopp og syntes det var kjempestas ! Er det ikke bra at vi er så forskjellige ? :) Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanhildur Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg tror løsningen kan bli "RASKE". Min begrunnelse er at ved å lete i leksikonet uten antall bokstaver kommer bl.a. ordet KJEKKE frem som et synonym til TØFFE. Klikker jeg så opp KJEKKE, er både ordet TØFFE og RASKE synonymer. Tenk på "Kjekke" biler, "Raske" biler, "Tøffe" biler. Jeg blir å satse på forannevnte løsning. Guttorm Hei! Enig med siste taler, det er herlig å bryne seg på Allersnøtta. Og så forferdelig mange tror jeg ikke det er som løser den, jeg har vunnet den 3 ganger på ett år! Kanskje noen fra Allers kan fortelle ca. hvor mange som sender inn nøtta hver uke? Hilsen Svanhild. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berit Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei! Det er nok ikke så mange som løser og sender inn Nøtta. Vi har ofte et svare strev med å finne frem til en vinner. Det er derfor MEGET gode vinnerodds for dere som løser denne. Så heng i. Dere er i norgeseliten... Hilsen Berit Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odd Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei! Kan noen hjelpe meg med det siste ordet. Da vil også stat falle på plass. Det gjelder noe som kan bli opp til 56 cm. lang. Har bokstavene _lap_e___e_e_. Nina til Berit, hva vet vel Allers om norgeseliten ? lag først et kryssord som rekker halvveis opp ! da først kan du snakke om norgeseliten. jeg tror også forfatteren din føler seg beklemt av PR-stuntet ditt. les litt om "nøttene i Allers og Hjemmet" på Hjemmet-siden. som redaktør er det din plikt. odd Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elle Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hallo Odd----- HALLLOOOOOO Hva er dette slags sure oppstøt????? Det er vel ingen som tvinger deg til å løse kryssordene i Allers!!!!???? Jeg koser meg med kryssordene hver uke jeg, og gleder meg til hver onsdag/torsdag når bladet kommer. Jeg er sikkert en enkel liten sjel----og er godt fornøyd med det!!! Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nina moldestad Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei! Enig med siste taler, det er herlig å bryne seg på Allersnøtta. Og så forferdelig mange tror jeg ikke det er som løser den, jeg har vunnet den 3 ganger på ett år! Kanskje noen fra Allers kan fortelle ca. hvor mange som sender inn nøtta hver uke? Hilsen Svanhild. Hei Svanhild. Du sier i innlegget ditt at du har vunnet nøtta 3 ganger siste året. Da ønsker jeg og spørre deg om en ting, er du abonnenerer du på bladet eller er det løsbladsalg. Er nettopp begynt å sende inn besvarelser, men har fulgt med i vinnerlisten i lengre tid. Der er det en ting som har slått meg, mange av navnene går igjen. Har da spesielt bitt meg merke i dem som vinner i Bergens-området. Håper det er tilfeldig, men enn kan jo begynne å lure. Hilsen Nina Ps! Når det gjelder Odd må vi bare ta ham for det han er, litt vrien, men med den innstillingen han har til å hjelpe andre så synes jeg det er litt rart at han i det hele tatt er inne på siden og leser innleggene. Hadde jeg vært Odd ville jeg skydd NKL og Allerssiden. Ds. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elin Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg var inne på hjemmet sin side og leste kommentarene på nøtta... Det er mange bedrevitere der som kritiserer oss middelmådige og kryssordforfattere !!! Alle må få ha sin mening, men mye av det er ganske ondskapsfullt... Viss de synes det er så vanvittig enkelt å løse disse kryssordene og klarer seg selv, hvorfor er de da inne på disse sidene og følger med på diskusjonen vår ? De bare rakker ned på oss alikevel for at vi lurer på ting og vil ha et kryssordpoliti som begrenser hvor mange ord man kan spørre om på hvert kryssord... HALLO!!! VI BØR HOLDE OSS FOR GOD FOR DRITTSLENGING !! Jeg overser kommentarene og synes faktisk synd på dem, for at de er så hissige og ikke har noe vettigere å gjøre... Når det gjelder vinnermuligheter, så kan jeg si at jeg leverete inn kryssord i allers i over 2 år før jeg vant... Nå har jeg vunnet 4 ganger tilsammen på ca 4 år. Noen er heldige ,andre ikke, det er jo bare flaks hele greia. De sitter jo ikke å leter etter bestemte personer ! Har løst nøtta i 2,5 måned og vant den nylig- det må da være bra odds !!? Hilser til alle glade kryssordløsere :) Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odd Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei! Kan noen hjelpe meg med det siste ordet. Da vil også stat falle på plass. Det gjelder noe som kan bli opp til 56 cm. lang. Har bokstavene _lap_e___e_e_. Nina til Nina personsjikane skal ikke forekomme på denne siden! ha det klart for deg når du ytrer deg ! Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanhildur Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei Svanhild. Du sier i innlegget ditt at du har vunnet nøtta 3 ganger siste året. Da ønsker jeg og spørre deg om en ting, er du abonnenerer du på bladet eller er det løsbladsalg. Er nettopp begynt å sende inn besvarelser, men har fulgt med i vinnerlisten i lengre tid. Der er det en ting som har slått meg, mange av navnene går igjen. Har da spesielt bitt meg merke i dem som vinner i Bergens-området. Håper det er tilfeldig, men enn kan jo begynne å lure. Hilsen Nina Ps! Når det gjelder Odd må vi bare ta ham for det han er, litt vrien, men med den innstillingen han har til å hjelpe andre så synes jeg det er litt rart at han i det hele tatt er inne på siden og leser innleggene. Hadde jeg vært Odd ville jeg skydd NKL og Allerssiden. Ds. Hei Nina! Jeg abonnerer på Allers ja, men vi kan da vel ikke tro at vinnerne blir vurdert etter abonnement eller evt. bosted? Nei, jeg håper og tror at jeg har vunnet på "ærlig" vis. Noen uker må vi også regne med at løsningene vi sender inn inneholder feil, og at vi derved ikke er reelle vinnerkandidater selv om vi har sendt inn besvarelsen. Det er uansett ikke premiene som driver meg, det er et herlig tidsfordriv som er lærerikt og som forhåpentligvis vil holde demensen unna i noen år til! Hilsen Svanhild. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berit Veiset Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 til Berit, hva vet vel Allers om norgeseliten ? lag først et kryssord som rekker halvveis opp ! da først kan du snakke om norgeseliten. jeg tror også forfatteren din føler seg beklemt av PR-stuntet ditt. les litt om "nøttene i Allers og Hjemmet" på Hjemmet-siden. som redaktør er det din plikt. odd Først og fremst vil jeg presisere at det ikke er min plikt å orientere meg hverken på denne eller noen annet diskusjonsforum på nettet. Selv om det er kryssord som diskuteres. Det er vel ganske opplagt? At ikkke alle har samme oppfatting av hva som er godt, dårlig, lett og vanskelig i Norges omfattende og varierte kryssordoppgaver synes for meg like opplagt. Jeg VET hvor mange av alle besvarelsene som kommer inn til redaksjonen som inneholder en riktig løst Nøtt. At alle trekningene går riktig for seg i Allers Kryssordredaksjon er det min PLIKT å påse. Så alle dere som løser nøtta eller har lyst å prøve seg. Dere er i Norgeseliten og vær stolte av hvor flinke dere er. Og vinner du er det like tilfeldig om du bor i nord, sør, øst, vest eller om du er abonnent eller ikke. Med ønske til dere alle om en fortsatt god kryssorduke! Hilsen Berit Veiset Kryssordredaktør i Allers PS! Fra nå av holder jeg meg på allers.no Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odd Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei! Kan noen hjelpe meg med det siste ordet. Da vil også stat falle på plass. Det gjelder noe som kan bli opp til 56 cm. lang. Har bokstavene _lap_e___e_e_. Nina nei, Berit Veiset ! det er slett ikke opplagt at en redaktør snur ryggen til en diskusjon som angår sitt eget blad og sin egen redaksjon. jeg ville tvert imot forvente at enhver redaktør ville holde seg noenlunde orientert om de spørsmål som tas opp, og som var villig til å lytte - gjerne med åpent sinn. plikt eller ikke. debatten på Hjemmet-sidene angår ditt blad og din fagredaksjon, og det kan da ikke være slik at de signaler som der gis, er deg knekkende likegyldig!? eller hva. ingen løsere som skriver avskrift gjør seg automatisk kvalifisert for eliten. selv om oppgaven kalles nøtta! odd Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nina moldestad Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 til Nina personsjikane skal ikke forekomme på denne siden! ha det klart for deg når du ytrer deg ! Beklager Odd hvis du oppfattet innlegget mitt som personsjikane, Det var ikke meningen, men jeg reagerer på at du hver uke "sjikanerer"oss som bruker diskusjonssiden til Allers. Hva skal vi med dette diskusjonsforumet hvis vi ikke skal kunne be om hjelp fra andre kryssordløsere når vi står bom fast. Det er ikke alle som har allverdens hjelpemidler til rådighet. Som en del hevder på hjemmesiden til Hjemmet så er det øyensynlig blitt for lett å løse de vanskelige oppgavene som følge av internett. Dette er kanskje mulig, men for min del er de eneste hjelpemidlene jeg sitter med Daniel Danielsen Kryssordboken og Lille norske ettbinds leksikon i tillegg til, nå Norsk kryssordleksikon. Jeg bor i Spania og har derfor ikke annen tilgjengelig litteratur, noe jeg skulle ønske jeg hadde, men det blir for dyrt synes jeg å abonnere på både NKL og ordnett.no i tillegg til å skulle kjøpe bladene med kryssordoppgavene. Derfor la oss som ikke er i "eliten" få lov å bruke diskusjonssiden. Hilsen Nina Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåmann Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hei! Kan noen hjelpe meg med det siste ordet. Da vil også stat falle på plass. Det gjelder noe som kan bli opp til 56 cm. lang. Har bokstavene _lap_e___e_e_. Nina Tillater meg å komme med synspunkter på noen av oppgavene. 1. Allersnøtten: Jevnt over en fin og krevende oppgave, med god kvalitet og presisjon. Etter hvert som hjelpemidlene for kryssordløsere stadig blir bedre og mer tilgjengelige, blir flere i stand til å løse denne oppgaven og tilsvarende. Dette er bare positivt, og det blir helt feil å kritisere oppgaven på grunn av hjelpemidlene! Tvert i mot er det nettopp oppgaver som denne som gjør at man kjøper eller abonnerer på eller selv lager seg effektive verktøy, som i det hele tatt gjør det mulig å løse oppgaven. 2. Humorpoeten: Et ypperlig eksempel på at man må tenke annerledes. Dermed har oppgaven blitt mye diskutert, og noen liker den ikke. Jeg synes den er et friskt tilskudd til kryssordjungelen, selv om den av og til balanserer på kanten av det man bør tillate seg - eller kanskje nettopp derfor! 3. Kryss&Tvers: Her er det vel fire oppgaver som byr på ekstra utfordringer, og øvrige oppgaver er også bra. Papirkvaliteten i K&T bør endres - glanset/glatt papir gir fort skrivekrampe. (I ukebladet "Allers" er papirkvaliteten på kryssordbilaget utmerket). Til slutt: Kryssordforfatterne og øvrige tilretteleggere fortjener en stor takk for den jobben de gjør! Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nina moldestad Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 nei, Berit Veiset ! det er slett ikke opplagt at en redaktør snur ryggen til en diskusjon som angår sitt eget blad og sin egen redaksjon. jeg ville tvert imot forvente at enhver redaktør ville holde seg noenlunde orientert om de spørsmål som tas opp, og som var villig til å lytte - gjerne med åpent sinn. plikt eller ikke. debatten på Hjemmet-sidene angår ditt blad og din fagredaksjon, og det kan da ikke være slik at de signaler som der gis, er deg knekkende likegyldig!? eller hva. ingen løsere som skriver avskrift gjør seg automatisk kvalifisert for eliten. selv om oppgaven kalles nøtta! odd Hei igjen Odd. Du svarer meg så greit at personsjikane ikke skal forekomme på denne siden! Ha det klart for deg når du ytrer deg! Sitat fra ditt eget innlegg. Hva mener du så om ditt innlegg til Berit Veiset. Saklig debatt???? Jeg kaller det personsjikane på sitt ytterste. Berit Veiset og hennes stab gjør en utmerket jobb hver eneste uke ved å gi oss kryssordløsere varierte oppgaver. Der er noe for en hver smak. Noen virker kanskje mer uoverkommelig enn andre, men det litt tålmodighet går det som regel an å løse dem. Vi er ikke alle orakler fra Delfi. Du kommer med en påstand i ditt innlegg som jeg siterer...... ingen løsere som skriver avskrift gjør seg automatisk kvalifisert for eliten.....sitat slutt. Hva mener du med dette? Er det noe jeg, og muligens andre, har gått glipp av? På diskusjonssiden får en kanskje hjelp med ett eller to ord, ikke alltid korrekt, resten må en klare selv. Hva mener du så med avskrift? Til slutt vil jeg be deg om å få en utenforstående til å evaluere dine svarinnlegg på diskusjonssiden, kanskje du kan forsøke å lese dine egne svar med våre andres øyne, kanskje du da heller ber oss om unskylding enn å fortsette å angripe oss. Med vennlig hilsen Nina Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odd Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hei! Kan noen hjelpe meg med det siste ordet. Da vil også stat falle på plass. Det gjelder noe som kan bli opp til 56 cm. lang. Har bokstavene _lap_e___e_e_. Nina her er eksempel på avskrift: man legger kryssorddiagrammet foran skjermen på egnet sted. 1. så skriver man f.eks. BEGÅ FEIL. ved å slå opp, finnes kun ETT ord: FORSE. dette fylles inn i diagrammet. 2. så går man til neste ord, f.eks SENSASJON. ved å slå opp, finnes kun ETT ord:ODDSBOMBE. så fylles dette inn i diagrammet. 3. man fortsetter videre til neste ord, f.eks. TALETRENGT PERSON. ved å slå opp, finnes kun ETT ord:SKVALDRER. så fylles dette ordet inn. 4. så går man videre til f.eks. BRUN. ved å slå opp, finnes FEM ord. kun ETT passer: MYRRUSTEN. så fylles dette inn. så fortsetter man videre til alle rutene er utfylt. ELLER så kan man f.eks. starte ovenfra og ned: 1. man fyller ut MUNK = CISTERCIENSER, og taster OMFORMER. ved å slå opp, finnes TRE ord. TO av dem passer. ved å taste flertallsordet TØFLER, finnes TO ord. man fyller inn bokstaven E. deretter skriver man inn ordet TRANSFORMERER. 2. man går f.eks videre til OVERDRIVER. der finnes kun ETT ord som passer: OFSER. dette fylles så inn. likeså BEHOV, JITTERBUG osv. slik fortsetter man å skrive videre, HELT til kryssorddiagrammet er fylt ut. det kreves som man ser, ikke stort annen ferdighet enn at man kan bruke PC'en og tastaturet. og det kvalifiserer ikke til en plass blant eliten. odd Ps. Alle brukere av denne siden er individualister, og alle taler på vegne av seg selv. det betyr i klartekst at også du kun taler for deg selv. å tro at du taler på vegne av OSS ANDRE, er en beklagelig misforståelse. Ds. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11593-n%C3%B8tta-nr-19/page/2/#findComment-49842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå