Gjest Elin Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Kan noen hjelpe meg ? Har kun et ord igjen i nr 19 og det er på nøtta. Lurer på om jeg har noe galt rundt. Mangler gjestebud. På malerfarge har jeg umbra og på hodeplagg har jeg montgomerylue. Har søkt i kryssordleksikonet og sett i de bøker jeg har... Takknemlig for svar !
Gjest Belladonna Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Hvor mange bokstaver er det i ordet, og hvilke har du? Jeg har ikke bladet, men kan forsøke å hjelpe. Belladonna :-)
Gjest Belladonna Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Gjestebud er arver. Det står i kryssordboken av Daniel Danielsen, tror jeg han heter. Jeg må kjøpe et nytt eksemplar, for det jeg har, er bare filler. Dette var en digresjon ;-).
Gjest Elin Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 - skrev (På 8.5.2005 den 12.10): Gjestebud er arver. Det står i kryssordboken av Daniel Danielsen, tror jeg han heter. Jeg må kjøpe et nytt eksemplar, for det jeg har, er bare filler. Dette var en digresjon ;-). TUSEN TAKK !!!! Jeg tenkte på en form for feiring jeg... Nok en gang takk :)
Gjest Belladonna Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 - skrev (På 8.5.2005 den 12.36): Takk for hjelpen. Det er det. Jeg ble nysgjerrig på dette ordet nå, har aldri hørt om det på den måten. Nå leser jeg i leksikon om arveøl, i eldre tider en fest hvor arvinger feiret en avdøds minne. Kryssord er lærerikt på mange måter :).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå