Gå til innhold

kryss og tvers nr 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det siste innspurt og jeg trenger hjelp til noen ord som står helt fast. I Gostolen: I den grønne gaten har jeg: golfspillere b--in-er seg på den grønne green.???

Go`bit: kirkebok:mini-----albok, samordne: synkronissere? Det skrives jo ikke med to s-er. Så mangler jeg: profesjon, oversikt, bra og terskel.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Hei,

Må vel være: BEFINNER.

Alf

Skrevet

Nå er det siste innspurt og jeg trenger hjelp til noen ord som står helt fast. I Gostolen: I den grønne gaten har jeg: golfspillere b--in-er seg på den grønne green.???

Go`bit: kirkebok:mini-----albok, samordne: synkronissere? Det skrives jo ikke med to s-er. Så mangler jeg: profesjon, oversikt, bra og terskel.

Takk skal du ha!

Er det noen som kan hjelpe meg med resten?

Anne

Skrevet

Hei igjen,

Jeg har ikke Allers, men kirkebok er: MINISTERIALBOK.

Samordne kunne vært: SYSTEMATISERE. Men det passer jo dårlig hos deg.

Alf

Skrevet

Tusen, tusen takk, Alf! Med systematisere gikk de andre ordene i boks også! Dette var morsomt, i og med at du ikke hadde kryssordet foran deg.

Anne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...