Gå til innhold

Hjerneknusern 9

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Står fast på 61 loddrett hyggelig, 4 bokstaver, 3.bokstav har jeg L.

Hadde vært fint om det begynte på N men finner ikke noe.

Første bokstav i ordet kommer fra niende bokstav i pynt hvor jeg har gullspenne, men det kan jo bli noe annet.

Er det noen som kan hjelpe meg i gang med knuser`n . på 8 loddrett hva i alle dager blir det ?

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/1154-hjerneknusern-9/#findComment-4644
Del på andre sider

Gjest bente og iver

Hei samtlige.

Et lite hjertesukk når det gjelder Hjerneknusern.

Vi har stor forståelse for problemer når det gjelder denne typen kryssord.-

Det er jo litt av poenget!!

Det er problemene som gjør kvalièten, det er problemene som gjør den spennende og utfordrende!

Vi er til enhver tid villig til å hjelpe litt på veg, til å gi hint,- til å spørre litt når vi er i krise.

Vi ber likevel om en ting, vær så inderlig snille å ikke brette ut de store, lange løsningsordene på nett. Det er de små, innfløkte ordene vi skal hjelpe med. Så åpenbarer de store seg,- til stor fryd og glede for den som er en ekte kryssordelsker.

Poenget er ikke å få radene i boks,-for enhver pris. Poenget er å lykkes i å få dem i boks, gjerne med bittelitt hjelp, men vesentlig som et resultat av nitidig jobbing, og et visst antall "ahaopplevelser".

Vi har respekt for givergleden, og behovet for hjelp.

Ikke brett ut Knuser'n denne gangen også, - slik som sist.

Det må jo ta litt av gleden fra mange. Kanskje vi er så sære, at vi står i en særstilling med dette synspunktet? I så fall: Fyr løs!!

Bente og Iver.

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/1154-hjerneknusern-9/#findComment-4647
Del på andre sider

Annonse

Gjest bente og iver

Hei samtlige.

Et lite hjertesukk når det gjelder Hjerneknusern.

Vi har stor forståelse for problemer når det gjelder denne typen kryssord.-

Det er jo litt av poenget!!

Det er problemene som gjør kvalièten, det er problemene som gjør den spennende og utfordrende!

Vi er til enhver tid villig til å hjelpe litt på veg, til å gi hint,- til å spørre litt når vi er i krise.

Vi ber likevel om en ting, vær så inderlig snille å ikke brette ut de store, lange løsningsordene på nett. Det er de små, innfløkte ordene vi skal hjelpe med. Så åpenbarer de store seg,- til stor fryd og glede for den som er en ekte kryssordelsker.

Poenget er ikke å få radene i boks,-for enhver pris. Poenget er å lykkes i å få dem i boks, gjerne med bittelitt hjelp, men vesentlig som et resultat av nitidig jobbing, og et visst antall "ahaopplevelser".

Vi har respekt for givergleden, og behovet for hjelp.

Ikke brett ut Knuser'n denne gangen også, - slik som sist.

Det må jo ta litt av gleden fra mange. Kanskje vi er så sære, at vi står i en særstilling med dette synspunktet? I så fall: Fyr løs!!

Bente og Iver.

Hei Blåmann!?

Jeg har ørsmå problemer med å forholde meg til folkeeventyrlige psevdonymer (en del andre også), men du har selvfølgelig din absolutte rett til å velge den typen underskrift du måtte føle for.

Jeg vant en knuser i april. (hurra for meg!) -Mengden av innsendere er vel llitt avhengig av NKL-sider og det hele. Men det skulle egentlig vært svært interessant å fått en statistikk fra "Hjemmet" over hvor mange (i snitt), som sender inn disse løsningene. Jeg regner med at en eller annen i "Hjemmet" følger med på disse sidene,- så både "Blåmann" og jeg, ville satt pris på en liten informering. Og mange, mange med oss!!

iver

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/1154-hjerneknusern-9/#findComment-4652
Del på andre sider

Hei Bente og Iver,

Er i alle fall enig med dere i dette: De vanskelige oppgavene er morsomme å prøve seg på, nettopp fordi de er vanskelige!

Når det gjelder HK: Lurer på hvor mange som løser og sender inn oppgaven hver gang. Har dere peiling på det?

Hei, Blåmann, Bente og Iver.

Det kunne faktisk vært interessant å fått presentert en slik anslagsvis innsendingsfreksens vedrørende Hjerneknuser'n.

Mens vi venter på en eventuell slik presentasjon fra "Hjemmet", kan vi kanskje stagge kunnskapslysten litt med følgende kuriositet jeg har sakset fra Kryssordboken 2002, hvor Jarle Schwach har laget en slags markedsundersøkelse av norske kryssordblader.

Her er riktignok ikke Hjerneknuser'n nevnt spesielt, men på det mer generelle plan kan man lese:

"Hjemmet Kryss har noen vanskelige oppgaver som er konstruert på data, og som et par hundre løsere løser hver måned. Folk flest skygger unna bladet da det ikke faller i smak hos den vanlige løser."

Så vet vi det?

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/1154-hjerneknusern-9/#findComment-4656
Del på andre sider

Hei Blåmann!?

Jeg har ørsmå problemer med å forholde meg til folkeeventyrlige psevdonymer (en del andre også), men du har selvfølgelig din absolutte rett til å velge den typen underskrift du måtte føle for.

Jeg vant en knuser i april. (hurra for meg!) -Mengden av innsendere er vel llitt avhengig av NKL-sider og det hele. Men det skulle egentlig vært svært interessant å fått en statistikk fra "Hjemmet" over hvor mange (i snitt), som sender inn disse løsningene. Jeg regner med at en eller annen i "Hjemmet" følger med på disse sidene,- så både "Blåmann" og jeg, ville satt pris på en liten informering. Og mange, mange med oss!!

iver

En rettelse: Jeg siterte (sic) fra KryssÅRboken 2002.

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/1154-hjerneknusern-9/#findComment-4657
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...