Gjest Aveline Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei* Dette er første gang jeg prøver meg på "Kryss og Tvers" - som inneholdt mye variable oppgaver. Nå er jeg så godt som ferdig med heftet, men sitter igjen med noen få spørsmål som jeg håper kan bli løst. - To steder har jeg støtt på by...3 bokst. som blir "Ski"....Jeg kan ikke finne noen by ved dette navnet.... - i "Krimmen" så er det opplagt at et av løsningsordene skal bli "afganer"....det er bare det at da blir kv.navnet "Ena" ( Der dette krysser) - Og i "Utfordringen" finner jeg ikke ut av "hale" på 2 bokstaver. (Har -i) Takknemlig for hjelp.....og ønsker alle andre kryssord-løsere God Påske!!! vh. Aveline Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snefrid Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei. Så pussig å se! Jeg løser også "Kryss og Tvers" for første gang og sitter igjen med akkurat de samme ordene som deg!! Har vel delvis fått bekreftet at byen skal være Ski selv om jeg ikke har funnet det noen plass.. Beklager å ikke kunne hjelpe deg, men følger spent med om noen har løsningene! Påskehilsen fra Snefrid Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/#findComment-49153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berit Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei* Dette er første gang jeg prøver meg på "Kryss og Tvers" - som inneholdt mye variable oppgaver. Nå er jeg så godt som ferdig med heftet, men sitter igjen med noen få spørsmål som jeg håper kan bli løst. - To steder har jeg støtt på by...3 bokst. som blir "Ski"....Jeg kan ikke finne noen by ved dette navnet.... - i "Krimmen" så er det opplagt at et av løsningsordene skal bli "afganer"....det er bare det at da blir kv.navnet "Ena" ( Der dette krysser) - Og i "Utfordringen" finner jeg ikke ut av "hale" på 2 bokstaver. (Har -i) Takknemlig for hjelp.....og ønsker alle andre kryssord-løsere God Påske!!! vh. Aveline Hei! Så hyggelig at dere har kjøpt bladet vårt. Håper dere er fornøyde. Det er utrolig bra at dere har klart å løse alle oppgavene. Det er relativ høy vanskelighetsgrad på mange av dem. Bra jobba! I krimmen blir navnet ENA. Og hale i Utfordringen blir GI. Har problemer med å få sjekket om byen, så lenge jeg ikke vet i hvilke oppgaver dette er. Men jeg har fått treff på nettet som kan tyde på at Ski i Follo har fått bystatus. Men, uten å fastslå dette sikkert. Noen andre som vet det? (kryssordforfatterne har påskeferie) Påskehilsen fra Berit Veiset Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/#findComment-49157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snefrid Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei Berit ! Å tusen takk!! Jeg har nesten drømt om disse vanskelige ordene om natta... Har bladd, søkt og lett... Endelig er det komplett! :) Jeg er kjempefornøyd med kryssordbladet, har løst litt kryssord før men det er mange år siden. Godt å trimme de små grå og hadde jeg lagt sammen tiden jeg har brukt på heftet blir det noen timer ja! Blir temmelig hekta når man først starter. Skal garantert kjøpe neste nummer!! Takk for hjelp og et fantastisk kryssordblad. ;-) Hilsen Snefrid Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/#findComment-49158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aveline Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Du verden så hyggelig dette var da....å "få besøk" av redasksjonell ansvarlig.....!!!*** Takker så mye for hjelp med "Ena og Gi".....har prød å lete fram "Ski" igjen...men finner ikke. Vet bare at de løstes slik: SK- og -KI. Alle mine søk på "Ski" ender opp med kommune i Follo...men ting kan skje fort i våre dager, så hvem vet om vi har fått nok en by i landet vårt..!!! Og lykke til videre med fremtidige kryssord-oppgaver, Snefrid!! vh. Aveline Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/#findComment-49159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monica Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei* Dette er første gang jeg prøver meg på "Kryss og Tvers" - som inneholdt mye variable oppgaver. Nå er jeg så godt som ferdig med heftet, men sitter igjen med noen få spørsmål som jeg håper kan bli løst. - To steder har jeg støtt på by...3 bokst. som blir "Ski"....Jeg kan ikke finne noen by ved dette navnet.... - i "Krimmen" så er det opplagt at et av løsningsordene skal bli "afganer"....det er bare det at da blir kv.navnet "Ena" ( Der dette krysser) - Og i "Utfordringen" finner jeg ikke ut av "hale" på 2 bokstaver. (Har -i) Takknemlig for hjelp.....og ønsker alle andre kryssord-løsere God Påske!!! vh. Aveline Ski har såvidt jeg vet bystatus. Togstasjon, sykehus, stoort kjøpesenter, kino, bibliotek, 2 videregående skoler og mcdonalds (som nekter å starte opp spisesteder på små plasser) innenfor et lite område må vel argumentere godt for at det er en by? :D Har sett det mange flere steder enn bare i dette Kryss & Tvers, forøvrig. Jeg mener at jeg også fikk ENA på kvinnenavn. Fant jeg ikke det her på kryssord.no, da? Kanskje ikke... HALE slet jeg også med. Men så kom jeg over et annet kryssord, og der fikk jeg GI som resultat, så med mindre jeg gjorde noe feil der, så må det være løsningen. Aner ikke sammenhengen, dog. I "Mesterhånd", nesten nederst til høyre, har du klart "Røyting = F_" og "Ha det = M_" ? Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/#findComment-49160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåmann Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei* Dette er første gang jeg prøver meg på "Kryss og Tvers" - som inneholdt mye variable oppgaver. Nå er jeg så godt som ferdig med heftet, men sitter igjen med noen få spørsmål som jeg håper kan bli løst. - To steder har jeg støtt på by...3 bokst. som blir "Ski"....Jeg kan ikke finne noen by ved dette navnet.... - i "Krimmen" så er det opplagt at et av løsningsordene skal bli "afganer"....det er bare det at da blir kv.navnet "Ena" ( Der dette krysser) - Og i "Utfordringen" finner jeg ikke ut av "hale" på 2 bokstaver. (Har -i) Takknemlig for hjelp.....og ønsker alle andre kryssord-løsere God Påske!!! vh. Aveline Klipp fra Ski kommunes egne internettsider: Nå er Ski by I forbindelse med kommuneplan for 2004 - 2014 fattet kommunestyret vedtak om bystatus for Ski tettsted. Dagen var 16. juni 2004. Kommunestyret ønsket å vurdere spørsmålet i en større sammenheng og avventet derfor vedtak i saken til Kommuneplanen stod på kartet. Det knytter seg få formaliteter til et slikt vedtak - innbyggertall over 5000 og bymessig bebyggelse er alt som skal til. Andre instanser som kan ha interesse av vedtaket er undererettet ved brev. Markering av den nyervervede statusen er under planlegging. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/#findComment-49162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåmann Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei* Dette er første gang jeg prøver meg på "Kryss og Tvers" - som inneholdt mye variable oppgaver. Nå er jeg så godt som ferdig med heftet, men sitter igjen med noen få spørsmål som jeg håper kan bli løst. - To steder har jeg støtt på by...3 bokst. som blir "Ski"....Jeg kan ikke finne noen by ved dette navnet.... - i "Krimmen" så er det opplagt at et av løsningsordene skal bli "afganer"....det er bare det at da blir kv.navnet "Ena" ( Der dette krysser) - Og i "Utfordringen" finner jeg ikke ut av "hale" på 2 bokstaver. (Har -i) Takknemlig for hjelp.....og ønsker alle andre kryssord-løsere God Påske!!! vh. Aveline Klipp fra NRO: II gi (verb) Bøyningsformer: gav ; gitt ; giing ( nty. giben , egtl. «hale seilet op til råen», nu opfattet som gi I) -------------------------------------------------------------------------------- sjøu. særl. i uttr. gi op : ved hjelp av gitauer og gordinger hale (seilets underlik) opunder råen: saa gaves storseilet op (J. Lie Gaa paa 116) . // . snørerne gaves op (Asbj. Fo. Hu.ev. 197) blev halt op - "Ha det": jfr det svenske uttrykket "hur mår ni" ... Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/#findComment-49163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aveline Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei! Så hyggelig at dere har kjøpt bladet vårt. Håper dere er fornøyde. Det er utrolig bra at dere har klart å løse alle oppgavene. Det er relativ høy vanskelighetsgrad på mange av dem. Bra jobba! I krimmen blir navnet ENA. Og hale i Utfordringen blir GI. Har problemer med å få sjekket om byen, så lenge jeg ikke vet i hvilke oppgaver dette er. Men jeg har fått treff på nettet som kan tyde på at Ski i Follo har fått bystatus. Men, uten å fastslå dette sikkert. Noen andre som vet det? (kryssordforfatterne har påskeferie) Påskehilsen fra Berit Veiset Tusen takk for all info ang. "Ski" !!! For mange år siden hadde jeg en "venne-kjæreste" derfra. Kom jeg med toget - når jeg skulle besøke, gikk jeg opp en liten bakke og rundt en sving...og så ut på "landet - til første hvite hus" ..... Det sier nok mer om HVOR gammel jeg er blitt! Heia Ski!!! Du kommer til å bli verdensberømt pga. det veltilpassede navnet for kryssordforfattere vh Aveline Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/#findComment-49171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monica Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Klipp fra NRO: II gi (verb) Bøyningsformer: gav ; gitt ; giing ( nty. giben , egtl. «hale seilet op til råen», nu opfattet som gi I) -------------------------------------------------------------------------------- sjøu. særl. i uttr. gi op : ved hjelp av gitauer og gordinger hale (seilets underlik) opunder råen: saa gaves storseilet op (J. Lie Gaa paa 116) . // . snørerne gaves op (Asbj. Fo. Hu.ev. 197) blev halt op - "Ha det": jfr det svenske uttrykket "hur mår ni" ... Jeg er litt seint ute,- men tusen takk for hjelpen! Da ordnet jo alt seg :) At "ha det" var noe annet enn et synonym for "adjø" hadde jeg ikke tenkt over. Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/11460-kryss-og-tvers-nr3/#findComment-49189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå