Gjest Julie Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Noen som vet hva dette blir ? Tema s 16-17 naturressurs 8 bokstaver :Malmlei Kaste 4 bokstaver ..ke Måneds s 13 opplagt 12 bokstaver : uimots...lig klemz Julie
Gjest Jorunn Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Malmeleie Kaste er sake(fra kortspill, sake kort) Opplagt kan bli uimotsigelig, mulig det kan bli noe annet også.
Gjest Bodil Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Noen som vet hva dette blir ? Tema s 16-17 naturressurs 8 bokstaver :Malmlei Kaste 4 bokstaver ..ke Måneds s 13 opplagt 12 bokstaver : uimots...lig klemz Julie Hjertelig takk Jorunn ! "uimotsigelig" passet helt fint, men fikk da litt problemer med oppfinner på 5 bokstaver = TE..A
Gjest Ellen Mari Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Noen som vet hva dette blir ? Tema s 16-17 naturressurs 8 bokstaver :Malmlei Kaste 4 bokstaver ..ke Måneds s 13 opplagt 12 bokstaver : uimots...lig klemz Julie Hei Bodil oppfinner = tesla. jeg finner ikke øygruppe i samme kryssord. Har _NA. Takknemlig for hjelp Ellen Mari
Gjest Skjye Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Noen som vet hva dette blir ? Tema s 16-17 naturressurs 8 bokstaver :Malmlei Kaste 4 bokstaver ..ke Måneds s 13 opplagt 12 bokstaver : uimots...lig klemz Julie Hei, Ellen Mari. Øygruppe er i Bokmålsordboka definert "flere øyer som ligger nær hverandre". I SNL er ONA beskrevet slik: "fellesbetegnelse på de to øyene Ona og Husøy i Sandøy kommune, Møre og Romsdal, utenfor Romsdalsfjordens munning. " Ser forresten nå at ONA er oppført som øygruppe i NKL - jeg trodde ikke ikke denne betegnelsen var representert her etter som du spurte. Mvh Skjye.
Gjest Julie Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Noen som vet hva dette blir ? Tema s 16-17 naturressurs 8 bokstaver :Malmlei Kaste 4 bokstaver ..ke Måneds s 13 opplagt 12 bokstaver : uimots...lig klemz Julie Ja, hjertelig takk Jorunn ! Og Bodil, jeg slet også med den derre oppfinneren, men kom til at det ble TESLA. Ellen Mari : ONA er riktig svar, selv om jeg alltid har trodd at Ona var en enkel øy. Men man lærer visst så lenge man lever.... Klemz Julie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå