Gå til innhold

Se & Hør Kryss & Quiz nr. 10

Anbefalte innlegg

Gjest Stratten

I kryssordet "Fjortis over førti" har jeg ledeordene "Hogger skår". Løsenordet skal være på syv bokstaver. De fem siste har jeg fått til å bli "eiter", og den første må etter mine beregninger være "m" eller "t".

Altså "m-eiter" eller "t-veiter".

Noen som har peiling???

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/11082-se-h%C3%B8r-kryss-quiz-nr-10/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stratten

I kryssordet "Fjortis over førti" har jeg ledeordene "Hogger skår". Løsenordet skal være på syv bokstaver. De fem siste har jeg fått til å bli "eiter", og den første må etter mine beregninger være "m" eller "t".

Noen som har peiling???

Takker så mye!

Jeg skrev feil i innlegget mitt, alternativene var "m-eiter" eller "t-eiter".

Grunnen til at bokstaven "v" lurte seg med var nok at jeg hadde en følelse for ordet "tveiter", men jeg fant det ikke i ordboken min.

Gjest Stratten

Har forresten et annet spørsmål til samme bladet (ikke akkurat "kryssordfaglig", da):

Hvem er personen øverst til høyre på side 21?

Jeg trodde umiddelbart at det var Aqua-Lene, men da får jeg problemer med en "E" som andre bokstav i "filtrerte" på 5 bokstaver...

Noen som har peiling???

Hei igjen, Stratten.

Jeg har ikke dette kryssordet, men "filtrerte" på 5 bokstaver kan faktisk bli RENSA.

Mvh Skjye.

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...