Gå til innhold

Allersnøtten 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med FUGL nede i venstre hjørne? Har _e_n_l_, men er svært usikker på om alle er riktig.

Fortsetter under...

Gjest Ellen Mari
Skrevet

Prøv med petrell. Kan rulle opp bli skildre? Ørske _r_m_? Åndemaner må vel bli angakok, men får en e i midten, er d feil i kryssordet? Takker for hjelp

Skrevet
  - skrev (På 16.1.2004 den 22.37):

Noen som kan hjelpe meg med FUGL nede i venstre hjørne? Har _e_n_l_, men er svært usikker på om alle er riktig.

blir trolig avsløre, angekok og brims ?

Gjest Ellen Mari
Skrevet

Takk Odd. Da har jeg k feil i rulle opp. Hvor finner du angekok med e?

Skrevet

åndemaner = angekok står i Fremmedordboka

ørske = brims står i NR b. V

rulle opp = avsløre står i synonymordboka

tror dette skal holde Ellen Mari

odd

Gjest Ellen Mari
Skrevet
  - skrev (På 16.1.2004 den 22.54):

Prøv med petrell. Kan rulle opp bli skildre? Ørske _r_m_? Åndemaner må vel bli angakok, men får en e i midten, er d feil i kryssordet? Takker for hjelp

Jeg har fremdeles k og ikke v i andre bokstav. smellvakker - _m_l_v_k_e_. d må vel være mer feil her da?

Annonse

Gjest Ellen Mari
Skrevet
  - skrev (På 16.1.2004 den 23.31):

åndemaner = angekok står i Fremmedordboka

ørske = brims står i NR b. V

rulle opp = avsløre står i synonymordboka

tror dette skal holde Ellen Mari

odd

Hei Odd

rulle opp kan bl a være utvikle, som igjen er syn. med fremstille. skildre er også syn. mrd fremstille. så jeg tror jeg holder meg til til det. da stemmer d med k,en.

Skrevet

hei Ellen Mari

det tok litt tid å gå gjennom flere av mine bøker, men klarte ikke å finne noen ord med k som andre. det høres ut som den løsningen du bruker - utvikle - passer. Gulliksen kan være temmelig vrien til sine tider, men jeg tror nok du er i havn. vel gjort !

odd

Skrevet

sjekket for ordens skyld NRs forklaring på rulle opp :(bl.a.):

"litt. i forb. rulle opp : utfolde; male; tegne (i skrift, tanke,tale)".

dette vil si det samme som å skildre. (male=skildre).

tror nok dette vil støtte opp om din løsning.

odd

Gjest Ellen Mari
Skrevet

Takk for d ekstra bryet du har tatt deg tid til. Men det ligger vel i sjela til en kryssordløser at man vil til bunns i ting. Vi får stå på videre..

Skrevet

Takk for svar, jeg hadde opprinnelig petrell, men jeg fant ingen husdyrraser som passet... Nå må jeg lete etter rasen med nye øyne!

Gjest Ellen Mari
Skrevet
  - skrev (På 16.1.2004 den 22.54):

Hei birdie

Let på engelsk

Skrevet

Det ordnet seg da jeg fikk byttet ut sakalaver med mat... på afrikanere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...