Gjest Mari Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 26 v: Har R i midten. 64 v: Skogvokter? 40 v: mennesker fra Afrika?
Gjest Mari Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Fant ut av utlendinger straks spørsmålet var stilt.
Gjest Skjye Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 26 v: Har R i midten. 64 v: Skogvokter? 40 v: mennesker fra Afrika? Hei, Mari. 26 vannrett: Din R er riktig, løsningsordet finnes stikkordsdefinert i NRO, bind V. 64 vannrett skogvokter finnes ditto i NRO, bind VI. Mvh Skjye.
Gjest Mari Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Fant ut av utlendinger straks spørsmålet var stilt. Skjye. Haver du dette oppslagsverk på nett, eller nyter du følelsen av å ta på og se disse bøker? Jeg har Tanum + en del andet nyttig verktøy, og vurderer sterkt NRO. Lettvint med nettet, men hvis strømmen går???
Gjest Skjye Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 26 v: Har R i midten. 64 v: Skogvokter? 40 v: mennesker fra Afrika? Hei, Mari. Jeg haver samtlige 6 gutenbergtradisjonsutgitte omfangsrike bind av Norsk Riksmålsordbok i min bokhylle og kan således ved de anledninger der mine fysiske ordbokstilbøyeligheter måtte ta overhånd uhemmet beføle disse knirkende utgivelser, i tillegg til like uhemmet nytelse av tilnærmet samme elektroniske utgave i ordnett.no. La meg ellers bemerke at Tanums ikke er tilstrekkelig til løsning av denne oppgave all den stund kryssordfordfatterens kildebruk her er presist oppgitt i publikasjonen - jeg vil således absolutt anbefale i det minste basisabonnement på ordnett.no til dekning av dine ordboksbehov. Eventuelle strømbrudd pleier ellers å være forbigående og spiller vel ikke i mer langsiktig kryssordsammenheng særlig rolle - du kan jo gjøre hva jeg gjør ved slike anledninger; lener meg vakkert tilbake og tenker på ved hvilken gavepakke strømlevendøren ved manglende leveranse slik har begunstiget og initiert meg til en smule stille, mørklagt og muligens innerst inne etterlengtet kryssordettertanke jeg kanskje ellers ikke av meg selv ville hatt vett nok til å ta meg tid til. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (11-14-09 01:55)
Gjest TerjeH Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Hvordan du kan få sagt det Skjye. Enig at et abonnement på de viktigste bøkene i ordnett.no er et must. Terje
Gjest bente Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Hei, Mari. Jeg haver samtlige 6 gutenbergtradisjonsutgitte omfangsrike bind av Norsk Riksmålsordbok i min bokhylle og kan således ved de anledninger der mine fysiske ordbokstilbøyeligheter måtte ta overhånd uhemmet beføle disse knirkende utgivelser, i tillegg til like uhemmet nytelse av tilnærmet samme elektroniske utgave i ordnett.no. La meg ellers bemerke at Tanums ikke er tilstrekkelig til løsning av denne oppgave all den stund kryssordfordfatterens kildebruk her er presist oppgitt i publikasjonen - jeg vil således absolutt anbefale i det minste basisabonnement på ordnett.no til dekning av dine ordboksbehov. Eventuelle strømbrudd pleier ellers å være forbigående og spiller vel ikke i mer langsiktig kryssordsammenheng særlig rolle - du kan jo gjøre hva jeg gjør ved slike anledninger; lener meg vakkert tilbake og tenker på ved hvilken gavepakke strømlevendøren ved manglende leveranse slik har begunstiget og initiert meg til en smule stille, mørklagt og muligens innerst inne etterlengtet kryssordettertanke jeg kanskje ellers ikke av meg selv ville hatt vett nok til å ta meg tid til. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (11-14-09 01:55) Det burde vært obligatoriske strømbrudd noen ganger i året. Jeg tror det hadde vært bra for den norske folkesjelen.
Gjest Mari Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 26 v: Har R i midten. 64 v: Skogvokter? 40 v: mennesker fra Afrika? Kan noen være så godhjertet å gi meg enten 1. eller 3. bokstav i 26 v? Likeledes 2. bokstav i 22 l. Det volder mig efterhånden megen smerte å stå så hjelpeløst fast!
Gjest Mari Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 Kan noen være så godhjertet å gi meg enten 1. eller 3. bokstav i 26 v? Likeledes 2. bokstav i 22 l. Det volder mig efterhånden megen smerte å stå så hjelpeløst fast! Takk! Deler vi forresten samme interesse for Odd Børretzen? Han tidligere innslag fra Gamle Hammersborg er uvurderlige! Fikk signert bok til 50-årsdagen. Stolt av den, du!
Gjest Skjye Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 Hei igjen, Mari. Siden du nevner Odd Børretzen kan jeg ikke si annet enn at jeg erindrer hans radio- og TV-referater fra gamle Hammersborg i 1960- og 70-årene og deromkring med utsøkt glede; skikkelig frydefulle stunder hadde jeg hver gang Børretzen i egenskap av "pensjonist" med tillike pianohandler Lunds barokke bosetningsproblematikk var på luften. :). Mvh Skjye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå