Gå til innhold

Hjerneknuser'n nr. 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Er det noen som har ett tips til hvor jeg kan lete etter 39 loddrett, og svare meg på om 48 vannrett slutter på BOLT? Dette foretaket på 30 loddrett, er det "vanlig"?, og er 3. bokstav lik 2. i 19 vannrett, og 9. lik 2. i 5 loddrett?

Hadde vært veldig glad for litt tips, siden jeg har så lyst til å komme videre:) Mvh. titti:)

Fortsetter under...

Skrevet

Hollo titti !

39 loddr.er en guppe i samfunnet som er havnet litt på sidelinjen,kalles

gjerne henfalne.

På 48 v.rett er jeg enig.30loddr.handler om å ta sjanser.

Bokst.3 og 2 er ikke like i 19 v.rett og heller ikke 9 og 2 i 5 l.rett.

Prøv s-a og t-i.

Skrevet
  - skrev (På 10.11.2009 den 13.43):

Hei!!

Er det noen som har ett tips til hvor jeg kan lete etter 39 loddrett, og svare meg på om 48 vannrett slutter på BOLT? Dette foretaket på 30 loddrett, er det "vanlig"?, og er 3. bokstav lik 2. i 19 vannrett, og 9. lik 2. i 5 loddrett?

Hadde vært veldig glad for litt tips, siden jeg har så lyst til å komme videre:) Mvh. titti:)

Hei, Titti.

Løsningsord til 39 loddrett finnes udefinert og selvforklarende i Bokmålsordboka, Norsk ordbok, Tanums samt noe bredere forklart i NRO - samtlige oppslag i entall mens løsningsordet er i flertallsform.

Har man først lokalisert løsningsordet og sammenholder dette med ordbøkers definisjoner av stikkord vil man av seg selv forstå at man har løsningsordet inne.

48 vannrett slutter ganske riktig på -bolt.

30 loddrett: Her vil jeg påminne om at stikkord kan ha to ulike bokstaveringer; løsningsordet kan med litt kløkt lokaliseres i Norsk ordbok, men kanskje enklere i Bokmålsordboka - står forsåvidt også udefinert i Tanums.

Dine bokstavantagelser stemmer.

Mvh Skjye.

Skrevet

Hei!!

Tusen takk til dere begge to!!

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger! Fikk også god hjelp fra annet hold, og så var allting i boks:) Første gang jeg prøver meg i dette bladet, og det frister så absolutt til gjentagelse.

Mvh. titti:)

Skrevet

Hei!!

Titti. Velkommen i klubben! Har vært fast kjøper av Hjemmets Kryssordblad i 35 år, og har levd med de endringer som har skjedd i bladet i årenes løp. Gleder meg som en unge på julaften til den mandagen i hver måned da jeg kan gå i butikken og kjøpe bladet. Oppdaget dette forum i september i fjor, og gleder meg stort over den hjelp jeg får her. Og ikke minst at det fins natteravner..... Jobber 13-21 tre dager i uka, og har utbredt lakenskrekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...