Gå til innhold

Mesterkryss 40 Døde i fengsel og fly

Anbefalte innlegg

Skulle prøve meg på mesterkryss og så får jeg nøkkelordet "døde i fengsel". Hæ????? Er jo tusenvis som har dødd i et fengsel gjennom tida. Noen som forstår hva som menes? Det er et ord med 5 bokstaver, har ?R?A? altså 3 blindbokstaver. Har googlet vilt uten å finne ut av det. Noen som klarer å forstå hva som menes med "døde i fengsel". Finner heller ingen fly, men kan det ha noe med antall å gjøre?

Kan ikke vente lenger på svar. Må sende inn. Fant noe med Uriah last seen in prison. Så satser på at det ikke er feil iallfall. Og fly er vel tomanns.

Innlegg redigert. (10-12-09 14:34)

Fortsetter under...

Skulle prøve meg på mesterkryss og så får jeg nøkkelordet "døde i fengsel". Hæ????? Er jo tusenvis som har dødd i et fengsel gjennom tida. Noen som forstår hva som menes? Det er et ord med 5 bokstaver, har ?R?A? altså 3 blindbokstaver. Har googlet vilt uten å finne ut av det. Noen som klarer å forstå hva som menes med "døde i fengsel". Finner heller ingen fly, men kan det ha noe med antall å gjøre?

Kan ikke vente lenger på svar. Må sende inn. Fant noe med Uriah last seen in prison. Så satser på at det ikke er feil iallfall. Og fly er vel tomanns.

Ang. fly:

Det finnes et amerikansk testfly med dette navnet, men mest kjent er nok en ronsonde med samme navn.

Mvh Peder

Gjest Fra redaksjonen

Denne diskusjonstråden har blitt redigert av redaksjonen. I utgangspunktet har vi som policy at vi ikke skal overtyre dette diskusjonsforumet. Selvjustisen og uttrykksformen i dette forumet pleier som regel å være bra. I dette tilfellet hadde diskusjonen gått over styr fra flere fronter.

Har beholdt de innledende innleggene i denne tråden, de øvrige innleggene er tatt bort. Ellers anser vi denne diskusjonen som avsluttet.

Da håper vi forumet fortsetter i sin vante, siviliserte tone. Vi ønsker som nevnt nødig å overstyre diskusjonene her inne.

Ha en god helg alle sammen!

Med vennlig hilsen

Redaksjonen

Annonse

Denne diskusjonstråden har blitt redigert av redaksjonen. I utgangspunktet har vi som policy at vi ikke skal overtyre dette diskusjonsforumet. Selvjustisen og uttrykksformen i dette forumet pleier som regel å være bra. I dette tilfellet hadde diskusjonen gått over styr fra flere fronter.

Har beholdt de innledende innleggene i denne tråden, de øvrige innleggene er tatt bort. Ellers anser vi denne diskusjonen som avsluttet.

Da håper vi forumet fortsetter i sin vante, siviliserte tone. Vi ønsker som nevnt nødig å overstyre diskusjonene her inne.

Ha en god helg alle sammen!

Med vennlig hilsen

Redaksjonen

Til redaksjonen.

Nå fortjener dere virkelig en takk!!! Den slags ordbruk kan vi ikke ha. Da blir det utrivelig her. God helg ! Vennlig hilsen om.

Hei, Fra redaksjonen.

Det er med sorg jeg konstaterer at ”redaksjonen” i dag (i går) har bortredigert noen av de mest kryssordunderholdende innlegg jeg på år og dag har registrert i NKLs Forum.

Etter min formening er denne bortredigering et fundamentalt redaksjonelt feilgrep ettersom de enkelte innleggere selv burde stå ansvarlige for egne ytringer uansett hvor meget man i ettertid måtte angre på sine publiseringer; tåle å lese dem om igjen og eventuelt trekke fremtidig lærdom herav uten at denne ”redaksjon” liksom skal legge seg som beskyttende og bortredigerende fender hertil – det blir bare liksom så ytringsfrihetsmessig feil slik "redaksjonen" ved slik inngripen her har håndtert denne "debatt".

Uansett hvor meget jeg selv anledningsvis er blitt "ufyselig" angrepsoffer fra enkelte hold under denne overskrift utstår jeg dette med stoisk og uforbeholden kryssordglede og ville således i ytringsfrihetens tegn helst sett at samtlige opprinnelige innlegg ble stående i sin opprinnelige utformning.

Mvh Skjye.

Gjest Anonym hjelper

Skjyes innlegg tiltredes i sin helhet, både prinsipielt og praktisk: I tillegg til det mentale freak-showet herr X satte i gang, inneholdt tråden en mengde opplysninger om bl.a. hvordan man søker i SNL, og hadde således hele tiden en langt høyere kryssordfaglig gehalt enn f.eks. mange av pludreinnleggene spesielt på Dagblad-forumet.

Hakket mer oppsiktsvekkende enn nevnte inngripen finner jeg det at redaksjonen i etterhånd også slettet mitt siste innlegg, med opplysning om at hele den sensurerte tråden selvsagt er blitt fortløpende kopiert av undertegnede, komplett med samtlige trusler og øvrig krydderi. Ikke minst personen som fremsatte truslene skulle man tro dette var av interesse for, og kanskje kunne virke som en aldri så liten mental ispose på vedkommendes i overkant wrestlingmoduspregede sinnelag og sterkt forhøyede kranieinnsidetemperatur.

At vårt forum for kryssordløsere plutselig og uten grunn eskalerer til et møtested med verbal sjikane, skittkasing og trakassering uten at moderator griper inn, kan etter mitt skjønn ingen forvente. Det er viktig at regler for god takt og tone poengteres nå dette er nødvendig.

Nei nå setter vi en strek over ertekroken Lattas og konsentrerer oss om mesteren 42 `vriene hjørne.

Redaksjonen gjorde det de måtte og burde,da lattas ertet på seg våre mest seriøse kryssordhjelpere/løsere........Da skal man gjøre som salige Petter Dass da han møtte sin verste uvenn på en smal sti. Uvennen var kranglevoren og sa:"JEG går ikke av veien for en idiot". Men det gjør jeg sa Petter Dass og steg ut av stien.

Så tilbake til alle seriøse hjelpere og øverste venstre hjørne - de kan spises.Skal det være samme bokstav på 2. og 8.plass? Og hvor finner jeg dette spiselige............

mvh. Edy

Annonse

Til edy.

Jeg har fått til løsning nummer 2 i venstre hjørne og sitter nå med de spiselige som ikke ble bladene av en plante,men derimot småting der bokstavene på 2. og 8. ikke er de samme.Men det er 2. og 4. derimot. Har du så noen tips til mine uhorvelige problemer i øverste høyre hjørne under Mesterkryss 42 ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...