Gå til innhold

mester 38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lyst, men harmonisk substans, hvis I som nest siste er rett , har jeg flere,men at det er hormonisk får jeg ikke svar på. Er jeg på vidvanke, er I som nest siste feil? Takknemlig for svar

Mvh.Punky

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Punky.

Jeg ser "litt" dårlig med årene og har derfor permanent fremmeliggende lupe til bruk i kryssordtvilstilfeller, hva jeg også vil anbefale deg å anskaffe; her spørres hverken etter noe harmonisk eller hormonisk.

Korrekt stikkord lyder HORMONRIK substans (din i er forøvrig riktig).

Mvh Skjye.

Skrevet

Har ikke lyst, men harmonisk substans, hvis I som nest siste er rett , har jeg flere,men at det er hormonisk får jeg ikke svar på. Er jeg på vidvanke, er I som nest siste feil? Takknemlig for svar

Mvh.Punky

Du har så rett Skjye, skal følge anbefalingen din, men lurer fortsatt på om I er rett, Har lest igjennom legeboka på de forslag jeg har, men får ingen bekreftelse på om de er hormonrike eller ikke.

Mvh. Punky

Skrevet

Mvh.Punky

Hei igjen, Punky.

Ordrett bekreftelse finnes i Medisinsk ordboks bet.2 av løsningsordet (som bokstaveres med i som nest siste bokstav).

Mvh Skjye.

Skrevet

Nei nå gir jeg meg, har lest Med. ordb. flere ganger, men bet.2 av løsningsordet sier meg ingen ting, det nærmeste var kraftig, om det er ensbetydende med hormonrikt vet jeg ikke. Hopper over til 39, gir meg snart, skal tidlig opp i morgen :) Mvh.Punky

Skrevet

Hei igjen, Punky.

For en eneste gangs skyld oppgir jeg her løsningsordets første bokstav: K (ikke kraftig).

Og måtte du nå med lupe nøye lese løsningsordets bet.2 (altså et godt stykke ut i ordforklaringen og markert med tallet 2) i et av de 7-bokstavers oppslagsord du med mellom oss tidligere nevnte lesefremmende lupehjelpemiddel måtte lokalisere i nevnte ordbok.

Mvh Skjye.

Innlegg redigert. (09-22-09 01:16)

Annonse

Skrevet

Skulle legge meg tidlig, må vel utsette det til onsdag. Det siste tipset ditt SKJYE,fant det ikke i papirutgaven(er trøtt og skal sjekke videre i morgen.Grunnen til at jeg skrev kraft,skyldes saporin(er), substanser med kraftig .........Får vel bestille medisinsk ordbok på nett, men hvordan gjør jeg det? Skal likevel sjekke papirutgaven i morgen,nå orker jeg ikke

Skrevet

Mvh.Punky

Takk for svar, Punky.

Om du med lupe gransker min(e) forrige innlegg finner du at løsningsordet til harmonrik substans = k____i_ (dine saporin* synes å være ditt eget dødfødte verk)

Instruksjon om hvordan du skal bestille Medisinsk ordbok på nett finner du på dette nettsted:

http://ordnett.no/ordbok.html

hvor jeg formoder at du av deg selv finner ut av hvordan abonnement på denne elektroniske ordbok bestilles; og skulle du mot formodning hermed få problemer vil jeg foreslå at du derfor på egen hånd kontakter enten

kundesevice eller

spesialsupport

og forklarer helt detaljert dine problemer i så henseende.

Mvh Skjye.

Skrevet

Nei nå gir jeg meg, har lest Med. ordb. flere ganger, men bet.2 av løsningsordet sier meg ingen ting, det nærmeste var kraftig, om det er ensbetydende med hormonrikt vet jeg ikke. Hopper over til 39, gir meg snart, skal tidlig opp i morgen :) Mvh.Punky

Hei! Jeg har nesten vondt av punky, så her skal han få 3. og 4. bpkstav av meg: L L.

Mvh kjel

Skrevet

Takk for svar, Punky.

Om du med lupe gransker min(e) forrige innlegg finner du at løsningsordet til harmonrik substans = k____i_ (dine saporin* synes å være ditt eget dødfødte verk)

Instruksjon om hvordan du skal bestille Medisinsk ordbok på nett finner du på dette nettsted:

http://ordnett.no/ordbok.html

hvor jeg formoder at du av deg selv finner ut av hvordan abonnement på denne elektroniske ordbok bestilles; og skulle du mot formodning hermed få problemer vil jeg foreslå at du derfor på egen hånd kontakter enten

kundesevice eller

spesialsupport

og forklarer helt detaljert dine problemer i så henseende.

Mvh Skjye.

Hei begge to, jeg både skjemmes og gremmes, men det er slett ikke synd på meg. Jeg liker å streve, men denne gangen hadde jeg låst meg fast i at 2. bokst, i substansen skulle være en A, på grunn av planten. Har notert meg hvordan jeg skal bestille, kan ikke si annet enn at det tar tid å bla igjennom papirutgaven, i alle fall når man mangler de første bokstavene. Nå starter jo NM snart og må få ordnet det så snart som mulig. Glemte å si at oppg. er ferdig, takket være hjelp fra dere.Det blir nok en stund til neste gang jeg sør om hjelp, så flau føler jeg meg.

Mvh.Punky

Skrevet

Hei punky.

Har lest gjennom spørsmål og svar ang. denne substansen.

Og jeg må bare si at du skal da ikke føle deg flau. Alle kryssordløsere kjører seg jo helt fast av og til. Enten for at det er en feil bokstav tilstede eller at en har blitt helt "blind".

Godt du kom i mål med kryssordet.

Ha en fin kveld.

Hilsen anne

Skrevet

Hei begge to, jeg både skjemmes og gremmes, men det er slett ikke synd på meg. Jeg liker å streve, men denne gangen hadde jeg låst meg fast i at 2. bokst, i substansen skulle være en A, på grunn av planten. Har notert meg hvordan jeg skal bestille, kan ikke si annet enn at det tar tid å bla igjennom papirutgaven, i alle fall når man mangler de første bokstavene. Nå starter jo NM snart og må få ordnet det så snart som mulig. Glemte å si at oppg. er ferdig, takket være hjelp fra dere.Det blir nok en stund til neste gang jeg sør om hjelp, så flau føler jeg meg.

Mvh.Punky

Hei punky.

Nei, du må slett ikke føle deg flau. det er det ingen grunn til. Vi kan alle bli stående fast en gang, og det er bare artig å hjelpe litt til

Vennlig hilsen kjel

Skrevet

Mvh.Punky

hallo alle gode hjelpere......må jeg gi opp hele mestern fordi jeg ikke finner planten nederst til høyre.Er takknemlig for litt hjelp. Jeg lurer på om de 6 første bokstavene begynner med en høytid???

Også er det den knappen???Hvor brukes den...........

mvh.Edy

Annonse

Skrevet

Mvh.Punky

Hei Edy!

Nei, for all del, gi ikke opp, ta deg noen runder til og bli Mester over mesterkryss!

Planten "blomstrer" både i SNL og NRO. Det er en slags bastard av to andre plantearter.

En slik knapp har du ganske visst, så sant du følger med i de moderne etermedier.

Lykke til!

Vh

Aksel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...