Gjest anne Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Har noen et tips om hvor en kan finne TOLLUTTRYKK ???
Gjest odd Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Du finner tolluttrykket i de vanlige kildene. Skriv søket slik: tollv.
Gjest cs Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Har noen et tips om hvor en kan finne TOLLUTTRYKK ??? Jeg hentet løsningen i en uvanlig kilde. Riktignok gjennom Ordnett, men løsningen dukket opp i en ordbok som "henger med" i søket dersom man ikke velger den vekk.
Gjest Skjye Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Har noen et tips om hvor en kan finne TOLLUTTRYKK ??? Jeg vil i tillegg til CS' bemerkning om uvanlig kilde gjennom Ordnett bemerke mitt løsningsords "bekreftelse" i form av et slags www.toll.no-funn ute på nett. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (08-26-09 00:30)
Gjest odd Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Har noen et tips om hvor en kan finne TOLLUTTRYKK ??? Løsningsordet forefinnes riktignok i flere oppslagsverk, men jeg har kun funnet bekreftelsen i en bok, dit hvor søket peker. Jeg har dessverre ikke klart å oppspore cs' "uvanlige kilde", og heller ikke sett dette tolluttrykket på toll.no. Dersom Skjye har hentet sin bekreftelse derfra, kan det høres ut for at det finnes en dobbeltløsning. Men det kan da umulig være tilfelle? Syntes hjørnet virket for solid og presist oppbygd. odd
Gjest Skjye Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Har noen et tips om hvor en kan finne TOLLUTTRYKK ??? Hei, Odd. Jeg spekulerte nokså lenge over dette øvre høyre kryssordhjørne - etter hvert ved i mine øyne kvalitetssikret løsning av det øvrige diagram endende opp med kryssende bokstaver til tolluttrykk samsvarende såvidt godt til CS' her i Forumet beskrivelse av sitt løsningsforløp via Ordnetts "uvanlig kilde" at jeg antok fasit burde være inne; jeg må likevel bemerke at spørsmålstegn er løsningsordparkert ved min egen kladd og at jeg avventer fasit før endelig konklusjon trekkes. Din beskrivelse tyder ellers på at vi har ulike løsningsord. Din kryssordkompetanse er forsåvidt uomtvistelig, og jeg vil således i anledning dine til tider noe uregelmessige fravær hilse deg hjertelig velkommen "tilbake" til dette Forum hvor jeg håper at du i ditt eget og åpenhjertige språk meddeler kryssordallmuen hva denne sikkert bare har godt av å få bragt i erfaring, og muligens etterleve i en smule daglig og offentlig kryssordpraksis. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (08-26-09 03:17)
Gjest anne Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Du finner tolluttrykket i de vanlige kildene. Skriv søket slik: tollv. Nå har jeg søkt i snl og ordnett med søket: tollv. Men ingenting kommer opp da. Og lurer på hvem uvanlige ordbok det er prat om. Kan ikke se at jeg har noe som er så uvanlig på mitt ab. der.
Gjest Odd Egil Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Hei, Odd. Jeg spekulerte nokså lenge over dette øvre høyre kryssordhjørne - etter hvert ved i mine øyne kvalitetssikret løsning av det øvrige diagram endende opp med kryssende bokstaver til tolluttrykk samsvarende såvidt godt til CS' her i Forumet beskrivelse av sitt løsningsforløp via Ordnetts "uvanlig kilde" at jeg antok fasit burde være inne; jeg må likevel bemerke at spørsmålstegn er løsningsordparkert ved min egen kladd og at jeg avventer fasit før endelig konklusjon trekkes. Din beskrivelse tyder ellers på at vi har ulike løsningsord. Din kryssordkompetanse er forsåvidt uomtvistelig, og jeg vil således i anledning dine til tider noe uregelmessige fravær hilse deg hjertelig velkommen "tilbake" til dette Forum hvor jeg håper at du i ditt eget og åpenhjertige språk meddeler kryssordallmuen hva denne sikkert bare har godt av å få bragt i erfaring, og muligens etterleve i en smule daglig og offentlig kryssordpraksis. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (08-26-09 03:17) Ordet forekommer i 2 av bøkene på Ordnett ; "Norsk-engelsk" og "Stor norsk-engelsk".
Gjest Aksel Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Har noen et tips om hvor en kan finne TOLLUTTRYKK ??? Hei Anne! SNL gir ingen pekepinn. Da gjenstår kun én hovedkilde, jfr. ovennevnte innlegg. Avhengig av ditt abonnement, er de bøker det abonneres på haket av til venstre på nettstedet. Når du så vet at løsningen er å finne i en bok man sjelden søker i, burde eliminasjonsmetoden lett føre deg til riktig bok. Løsningen betegner en rettslig begrensning Tolletaten forholder seg til ved ut- eller innførsel av varer fra bestemte land. Lykke til! Vh Aksel
Gjest odd Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Har noen et tips om hvor en kan finne TOLLUTTRYKK ??? Til Anne, mitt søkeforslag til deg ble dessverre feil. Men hvis du foretar nedenforstående søk i ordnett, vil du få opp den løsningen som er fasit: "tariff ceiling" Husk å bruke hermetegn. For øvrig beklager jeg å ha ledet deg på avveier. Jeg hadde ikke oppgaven foran meg da jeg svarte, og forvekslet rett og slett søket "tollv." som den muligheten jeg selv hadde vraket. mvh odd
Gjest anne Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Tusen hjertlig takk til dere alle som hjalp meg videre i dette vanskelige hjørnet.
Gjest Dag. Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Her er "Oddsene" små for at det ikke blir flere innlegg.Hvem som finner "Gullegget" denne gangen står igjen å se.Håper ikke vedkommende gir ut løsningsordet-(ene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå