Gå til innhold

Mesterkryss 34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare igjen 1 ord, men finner ikke ordet tross leiting på nett og i papirutgaver.

Hva slags "gang" er det snakk om?

Har bokstavene - T/Y - I - K -

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Liv!

Blant de alternativer du har skrevet, finnes den riktige bokstavformelen til løsning.

En slik "gang" har du helt sikkert!

Vh

Aksel

Skrevet

Takk for svar, men denne gangen hjalp det meg ikke til løsninga.

Så noen ganger må en bare gi opp.

Skrevet

Har bare igjen 1 ord, men finner ikke ordet tross leiting på nett og i papirutgaver.

Løsningsordet på GANG er ikke skrevet iht. norske rettskrivningsordbøker som Tanum og Norsk rettskrivning. Ordet står også i Store norske leksikon med en annen stavemåte (den samme som i rettskrivningsordbøkene). Dog finnes ordet med en annen skrivemåte i en av kildene som ofte anvendes i Mesterkryss.

Og for å følge opp Aksel: To slike "ganger" har du temmelig sikkert.

Skrevet

Takk for alle innspill. Er takknemlig for at jeg har 2 slike "ganger", men navnet er et mysterium. Har lest i Medisinsk ordbok og andre papirbøker, brukt SNL osv, men forgjeves. Har bare dette ordet igjen. Er 2. bokstav y eller t? (forstod det slik at de andre bokstavene mine var rette,men hadde 2 alternativ på bokstav 2.).

Skrevet

Hei Liv!

Har du prøvd dette leksikonet?

Nina

Annonse

Skrevet

Takk skal du ha Nina. Jeg hadde prøvd her på "søk i svarord", men syns ikke noen av orda var rette . Men nå sjekka jeg alle orda,og da kom svaret.

Skrevet

hei, jeg sitter igjen med ett ord, nemlig gang. Jeg har prøvd å søke i svarord ,men jeg får det ikke opp. jeg har bokstavene _y_i_k_.Har jeg kanskje gjort noe feil?.takknemlig for svar,

Skrevet

Ta med deg bokstavene dine til en av kildene til forfatteren. Søk litt videre på det du da får opp.. Ut fra tidligere innlegg her om det samme, så tenker jeg det går et lys opp for deg :o)

Tone

Skrevet

takk for svar! når du sier gå til kildene til forfatteren , er jeg ikke sikker på hva du mener..jeg har søkt på "gang" i søk i svarord, og da kom det opp bare synonymer. det kan jo være at det er i medisink ordbok svaret ligger, da han bruker den ,

Skrevet

Har du prøvd bokstavsøk her i NKL?

Skrevet

Ja, da har jeg funnet løsningen.. takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...