Gå til innhold

NM- trimmen nr 8

Anbefalte innlegg

Skrevet

28 v ?o?p?o?g?

45 v ?j?k?e?

11 v ?k?g?n?

Kan noen bekrefte disse bokstavene. Har søkt og søkt men finner ikke ut av det.

Takknemlig for hjelp/hint.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Anne!

11. vannrett: Bokstavene stemmer med mine.

45. vannrett: J og E samsvarer.

28. vannrett: Første O, P, og G er identisk. Min løsning bygger her på at to skriveformer av et substantiv det spørres etter under 26. vannrett, er grammatikalsk jevnstilte.

Lykke til!

Vh

Aksel

Skrevet

Ok. tusen takk. Da er det bare å ikke gi seg.

Gjest Plutten
Skrevet

28 v ?o?p?o?g?

45 v ?j?k?e?

11 v ?k?g?n?

Kan noen bekrefte disse bokstavene. Har søkt og søkt men finner ikke ut av det.

Takknemlig for hjelp/hint.

Hvor finner en NM-trimmen?

Skrevet

Hei!

For en stund siden ble det sagt at NM-trimmen var fredet,

er det opphevet?

Aspen

Annonse

Skrevet

Beklager om jeg har spurt om noe som er "ulovlig". Det er første gang jeg løser den oppgaven. Hvor står det at NM- trimmen er fredet?

Skrevet

Hei!

er det opphevet?

Aspen

I et innlegg fra 17.06.09 var det vel Aksel som sa noe om "fredning". Jeg mener man må kunne hjelpe med å hvertfall si hvor man kan lete etter svar. Å legge ut bokstaver er ikke jeg tilhenger av, uansett hvilken nøtt det gjelder, men man må kunne veilede/hinte synes jeg.

Tone

Gjest iver hofsmarken
Skrevet

Hei!

er det opphevet?

Aspen

hei Aspen

Du har helt rett Aspen, NM-trimmen har vært fredet i alle år, og med god grunn. Den SKAL være en spesiell kryssord for de som virkelig trives med, og takler en større kryssordutfordring, muligens en av de største i generell kryssordsammenheng.

NM-trimmen bør absolutt ikke være et emne på denne sida, og jeg ble faktisk ganske skuffet da jeg nå så at sidas "gentlemens. agreement" helt fra sidas fødsel, nå var trampet over.

La oss holde oss til våre egne avtaler om hva vi gjør og ikke gjør.

Friheten er jo svært stor, og jøss hvor mange mennesker som har glede og nytte av alt det sida inneholder og representerer.

mvh.

iver

Skrevet

Hei Iver.

Har med stor forundring lest innlegget ditt og setningen "og takler en større kryssordutfordring, muligens en av de største i generell kryssordsammenheng."

NM-trimmen er vel ikke verre enn Mesterkryss?

Så vil jeg spørre deg, har du noen gang løst Mesternøtten og Utfordringen i Allers Kryss og Tvers.

Hvis ikke, så vil jeg anbefale deg og kjøpe det nye bladet som kommer i handelen på mandag. Da tror jeg påstanden din faller på steingrunn.

Mvh Nina

Innlegg redigert. (08-16-09 01:21)

Skrevet

hei Aspen

Du har helt rett Aspen, NM-trimmen har vært fredet i alle år, og med god grunn. Den SKAL være en spesiell kryssord for de som virkelig trives med, og takler en større kryssordutfordring, muligens en av de største i generell kryssordsammenheng.

NM-trimmen bør absolutt ikke være et emne på denne sida, og jeg ble faktisk ganske skuffet da jeg nå så at sidas "gentlemens. agreement" helt fra sidas fødsel, nå var trampet over.

La oss holde oss til våre egne avtaler om hva vi gjør og ikke gjør.

Friheten er jo svært stor, og jøss hvor mange mennesker som har glede og nytte av alt det sida inneholder og representerer.

mvh.

iver

hei Nina

Beklager formuleringen i den siterte setningen.

Merk deg likevel ordet "kanskje", som i seg selv er ganske så spørrende?

Det var slett ikke ment som en påstand.

Hvorvidt NM-trimmen er "verre" eller "bedre" enn Mesterkryss har jeg ikke på noen måte tatt stilling til.

På ditt spørsmål rundt "Mesternøtten" og "Utfordringen" er forøvrig svaret ja.

Når det er sagt, og svart, står fremdeles den prinsippielle delen av mitt innlegg igjen.

Hvorvidt du er enig eller uenig i dette blir jo i høyeste grad din sak, men flott at du kjører med et debattinnlegg!

Vi trenger litt synspunkter rundt det prinsippielle også, sånn stundomtil.

mvh

iver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...