Gjest punky Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 Det gjelder et ord på 3 bokst., har 1. 3. og 5. Når jeg så setter dem inn i NKLfår jeg et svar som sier stikkvåpen ell. våpen. Har slått opp i alle oppslagsbøkene mine for å se om den kan være en slik som stikkordet sier. Finner ikke ordet i det hele tatt, bare en "odiøs" betydning. Uansett, bokstavene mine kan være feile, men når jeg får frem ett ord og vil sjekke nærmere informasjon, ingen bøker gir svar, hvor kan jeg da finne ordet? NKL fant jo frem til stikkvåpen, men det har jeg ikke funnet. Er nyskjerrig
Gjest Skjye Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Hei, Punky. Jeg tror jeg forstår hvor du vil; at du med "gjelder et ord på 3 bokst." egentlig mener 5 bokstaver, og at du med "odiøs" betydning trolig mener et annet ords fortidsbøyningsform givende assosiasjoner i retning vulgær onani eller lignende ufyseligheter. Slå opp på ordet i Fremmedordbok blå ordbok; der finner du en mindre odiøs bekreftelse til kryssordforfatterens stikkordgivning (for sikkerhets skyld: løsningsordets siste bokstav er A). Mvh Skjye.
Gjest punky Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Hei Skjye, du har så rett, selvsagt et ord på 5 bokst., den siste er den samme som din og løsningen sto som du sa i fremmedordboka. Det var vel den eneste boken jeg ikke kan ha sett i, mente jeg hadde gjort det. Deilig å få ordet bekreftet Mvh. Punky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå