Gjest Liv Skrevet 25. mai 2009 Skrevet 25. mai 2009 Prøver igjen, om jeg denne gangen kan få svar.Øverste venstre hjørne skaper hodebry. Har navigasjonssystemet samme navn som gresk bokstav? Har flere forslag til møte og klenodier, men ingen passer sammen. Kan noen gi meg et tips? (ab. bare på Norsk kryssordleksikon).
Gjest Skjye Skrevet 25. mai 2009 Skrevet 25. mai 2009 Hei, Liv. Der synes nokså vanskelig å gi konstruktive tips all den stund du tydeligvis ifølge egne opplysninger ikke har tilgang til de ordboksmessige kilder som erfaringsmessig er påkrevede ved løsning av Mesterkryss - NKL kan uomtvistelig være til god hjelp ved avskrivningskryssordløsninger til tildels omfattende oppgavepartier, men langtfra tilstrekkelig til å komme helt i mål med de mer spektakulære kombinasjoner. For min del endte jeg opp med løsning til hjørnet hvor mine kombinasjoner for den saks skyld heller ikke nødvendigvis alle finnes ordrett stikkordsdefinert i de "vanlige kilder". Jeg kan vel alltids bekrefte at navigasjonssystem i min løsning er likelydende en gresk bokstav. Jeg vil ellers legge til at min løsning til KLENODIER synes noe tvilsom (men dog trolig fasitoverensstemmende); bemerk her Elnas innlegg under overskriften Mester 21 den 19.5. Sluttligen bemerker jeg at samtlige løsningsord til hjørnet i for seg forekommer i NKL, men altså ikke nødvendigvis stikkordsdefinert - der KAN jo forsåvidt tenkes at du ved din hjelp av NKL og din egen språklige kryssordkrafts oppfinnsomhet kludrer sammen en løsning som senere vil vise seg å være fasit. Mvh Skjye.
Gjest Liv Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Takk for bekreftelsen på navigasjonssystemet, da kom møtet på plass og kanskje klenodiet. Jeg har klart å løse de fleste Mestern og Nøtta ved hjelp av NKL, SNL, Google og Danielsens kryssordbøker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå