Gå til innhold

mester 21

Anbefalte innlegg

Gjest punky
Skrevet

Nå har jeg stått på stedet hvil i mange, mange dager. Kommer ikke videre, har prøvd å sette inn bokst. her og i SNL. Intet resultat. Tror ikke stikkordene har vært brukt tidligere, fant dem i såfall ikke i bøkene mine. Det gjelder: brukes av pottemakere, har _ e _ r _ l _ _ _, mener nest siste er g. Det andre er : er C. Brækhus. Riktignok finner jeg noen Brækhus i SNL, men ingen har fornavn på C. Der er jeg mer usikker på bokst. mine, har prøvd å bytte dem ut i tur og orden. Tror at 2, 4. og 6, muligens blir I,F og B.

Noen tips ? Har ingen andre oppgaver å bryne meg på, så derfor hadde det vært greitt med et lite puff, lenge å vente til torsdag og nytt blad :)

Mvh. Punky

Fortsetter under...

Gjest Aksel
Skrevet

Hei Punky!

Marsj fremad!

Pottemakers (et eller annet) stemmer med mine bokstaver, dog unntatt G.

C. Brækhus: F og B sammenfaller. Søk med etternavnet i SNL gir 11 artikkeltreff, blant disse finnes opplysninger som bør kunne sette deg i stand til å pønske ut løsningen.

Lykke til!

Vh

Aksel

Gjest punky
Skrevet

Du er en perle,ang.pottemaker trodde jeg klegg var riktig, derfor G. Ang Brækhus mente jeg hadde søkt både med og uten fornavn, får starte på`n igjen, glad for å ha noe å jobbe med. Hadde ingen andre oppgaver tilgjengelig. Du reddet kveldene mine frem til torsdag :)

Gjest Skjye
Skrevet

Hei, Punky.

Jeg kan i tillegg til Aksels utmerkede innlegg opplyse at det hardtslående løsningsord til "Er C. Brækhus" finnes ordrett uttrykt i norsk Wikipedia.

Mvh Skjye.

Gjest punky
Skrevet

Hei Aksel og Skjye, takk til dere begge.Fikk ikke til søket på Wikipedia, men takket være stikkordet fra deg Skjye, kunne jeg velge rett artikkel med en gang jeg fulgte rådet til Aksel. Skriften i SNL er blitt så liten og svak at en nesten må bruke lupe. Får nå jakte på en ny klovdyrslekt, synd ikke I passet, for den slekten hdde jeg skrevet inn i bøkene mine. Men nå blir jeg heldigvis ikke arbeidsløs :)

Mvh. Punky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...